Nem szeretné a vállalat, ha törvényileg köteleznék a pótalkatrészek biztosítására. Komoly bajba kerülhetnek a drága okostelefonjaikat, táblagépeiket, vagy éppen laptopjaikat megröptetők. A termékek komponensei egyre integráltabbá válnak, amelynek következtében minden eddiginél nehezebben és költségesebben javíthatóak az eszközök. A leejtésük vagy eláztatásuk esetén sajnos nem biztos, hogy megéri azokat javíttatni. Forrás: iFixit Az sem segít a helyzeten, hogy az eszközök gyártói valójában nem is szeretnék, ha javíthatóak lennének a véletlenül tönkretett termékeik, ez nem áll az üzleti érdekükben. Éppen ezért a javítást követelő fogyasztók életének megkeserítése céljából úgy döntöttek, hogy az efféle munkákat csak a hivatalosan jóváhagyott, és persze nem éppen olcsón dolgozó szakszervizekben végeztethetik el az ügyfeleik. És mindezt hogyan kényszerítik ki? Nagyon egyszerűen: csak a hivatalos szervizek számára biztosítanak pótalkatrészeket. A helyzet megoldása érdekében fogyasztóvédelmi és elektronikai javítással foglalkozó csoportok az Egyesült Államok jó néhány tagállamában törvényileg próbálják köteleztetni az elektronikai eszközök gyártóit arra, hogy más felek számára is biztosítsanak cserealkatrészeket. A jelenlegi legfontosabb csatatér New York állam. Közérdekű adatok alapján a The Digital Right to Repair Coalition (újabban csak The Repair Association) idén áprilisig egész pontosan 5042 dollárt költött a törvényjavaslat melletti lobbitevékenységre, míg ugyanebben az időszakban a javaslatot ellenző gyártók összesen 366,634 dollárt égettek el az ellenlobbizásra. Forintra váltva szemléletesebbek a fenti összegek: 1,4 millió forint vs. 101 millió forint. Az Apple már két éve próbálja komoly összegekkel országszerte csökkenteni a számára előnytelen javítási törvények elfogadásának valószínűségét. A fenti összegek remekül demonstrálják a felek közti erőkülönbséget; nem azonos ligában játszanak. Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide! Let's block ads! (Why?) Forrás...