A hamisítás világszerte minden termékkört érint, összesített globális értéke a több száz millió eurót is elérheti évente - mondta Teleki József ezredes, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Repülőtéri Igazgatóságának igazgatója, a hamisítás elleni világnap alkalmából tartott sajtótájékoztatón. Nyáron a hamis napszemüveg a sláger Nyáron főleg a hamisított napszemüvegek kerülnek forgalomba, illetve világszerte nagy mértékben hamisítanak például luxuscikkeket és szoftvereket - mondta Teleki. Hozzátette, a NAV tapasztalatai szerint az exportforgalomban ritkán fordulnak elő ilyen cikkek, a behozott termékek között viszont gyakoriak, 2013-ban az Európai Unióba érkező áruk 5 százaléka volt hamis, értékük csaknem 85 millió euróra rúgott. Budapest, 2017. június 7. Lefoglalt, megsemmisítésre váró hamisított alkatrészeket pakolnak Budapesten, a Mü-Gu Kft. telephelyén. Forrás: MTI/Illyés Tibor Csaknem 10 ezer munkahely szűnt meg hamisítás miatt Teleki József hangsúlyozta, a hamis termékek csak látszólag olcsók, ráadásul az általuk okozott károk nem csak a gazdaságot veszélyeztetik, becslések szerint Magyarországon több mint 10 ezer munkahely szűnt meg illegálisan előállított áruk miatt. A NAV ezredese szerint az internetes kereskedelem jelentősen megkönnyíti a hamis termékek forgalmát, amely így évről évre egyre jelentősebb és általában a szervezett bűnözői csoportokat juttatja bevételhez. Budapest, 2017. június 7. Lefoglalt, megsemmisítésre váró hamisított autódiagnosztikai eszközök, alkatrészek és illegális járműipari szoftverek Budapesten, a Mü-Gu Kft. telephelyén. Forrás: MTI/Illyés Tibor Jogszabály-módosításra lenne szükség A rendezvényen Marótiné Koczur Györgyi, a Járműipari Forgalmazók Szellemi Tulajdonvédelmi Szakmai Egyesületének elnöke kiemelte, a hamis járműipari termékek súlyos biztonsági kockázatokat rejthetnek, amivel a hamisítók rendszerint nem törődnek. Hangsúlyozta, hogy szükség van a közlekedési jogszabályok módosítására, mivel az ilyen alkatrészek, szoftverek forgalmazóinak felelősségét, az általuk forgalmazott termékek szerepét nem vizsgálják a baleseteknél. Let's block ads! (Why?) Forrás...