Gazdaság Magyarország egyre népszerűbb úti cél

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Mézga hozta létre. Ekkor: 2018. január 16..

  1. Mézga / nem lopott :D

    Csatlakozott:
    2016. május 10.
    Hozzászólások:
    16,667
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    A kereskedelmi szálláshelyek teljesítményének további javulását mutatják a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója szerint az eredményekhez hozzájárul, hogy Magyarország biztonságos ország, emiatt is rendkívül népszerű úti cél.


    Az MTÜ keddi közleménye idézi Guller Zoltánt, aki hangsúlyozta: a kiemelkedő tavaly novemberi belföldi adatokhoz az őszi szünet hatása mellett a turisztikai ügynökség őszi forgalomélénkítő kampánya is hozzájárult.

    Tavaly januártól novemberig a turisták annyi éjszakát töltöttek el Magyarországon, mint 2016-ban egész évben, 2017 első tizenegy hónapjában az ország minden részében nőtt a vendégforgalom. Egyre több desztinációban sikerül csökkenteni a szezonalitást, és a forgalom területi koncentrációja is enyhül, ami az ügynökség egyik fő célja – emelték ki.

    A tavalyi év első tizenegy hónapjában 2010 azonos időszakához képest a vendégéjszakák száma összesen 48,8 százalékkal, a belföldi vendégéjszakák száma 45,4 százalékkal, a külföldieké pedig 52,4 százalékkal nőtt. A kereskedelmi szálláshelyek bevétele 112 százalékkal emelkedett 2010. január-novemberhez viszonyítva.

    [​IMG]
    2030-ra az 50 milliós vendégéjszaka elérése a célForrás: robertharding/Michael Runkel/Michael Runkel

    A közlemény szerint ha az adatok az eddigihez hasonló ütemben javultak decemberben is, akkor a tavalyi eredmény megközelítheti a 30 millió vendégéjszakát; ezzel a magyar turizmus nagyot lépne előre a 2030-ra kitűzött célja, az 50 milliós vendégéjszaka-szám elérése felé.

    Az MTÜ vezérigazgatója szerint az elmúlt évek jelentős állami és önkormányzati beruházásainak köszönhetően Magyarország és Budapest vonzóbb, mint valaha.

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...