A producerek folyamatosan figyelik a közízlés és a fogyasztási szokások változásait, majd a minél nagyobb üzleti siker érdekében próbálják a trendekhez igazítani a zenéket. Minden zenei műfajnak megvannak a nagyon specifikus stílusjegyei, ezek már a dalok strukturális felépítésére is rányomják a bélyegüket. A legnagyobb változáson talán a popzene ment át az elmúlt évtizedekben. Most már tudományosan is bizonyítottnak tűnik, hogy a közönséget folyamatosan impulzusokkal bombázó internet a popzenében is komoly változásokat hozott. Léveillé Gauvin, az Ohio Állami Egyetem zeneelmélettel foglalkozó doktorandusza az 1987-2015 közti időszak 303 egyesült államokbeli popslágerének felépítését elemezte, és érdekes megállapításokra jutott. A fiatalok már nem érnek rá kivárni, amíg beindul egy szám Forrás: PhotoAlto/Laurence Mouton Az adatai alapján az elmúlt közel három évtizedben a popslágerek instrumentális bevezetőinek átlagos hossza 20 másodpercről 5 másodpercre csökkent, az énekesek pedig sokkal gyorsabban belekezdenek a dalolásba. A slágerek tempója átlagosan 18 százalékkal gyorsult, a címük pedig drámaian lerövidült, gyakran akár egyetlen szóra. Az is egyre gyakoribb, hogy a dalcímet adó szó vagy szókapcsolat már a dalszöveg elején felbukkan. Gauvin szerint a fenti változások elsősorban annak köszönhetőek, hogy drámaian lerövidült a popzene közönségének figyelmi ciklusa Muszáj minél gyorsabban előrukkolni a hallgatókat horogra akasztó énekkel vagy dallammal, különben a pár másodperc tétlenség után máris unatkozni kezdő közönség oroszlánrésze kíméletlenül továbblép a lejátszási lista következő dalára. Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide! Let's block ads! (Why?) Forrás...