Ahogy a legtöbb komoly autógyártó, úgy a Volvo is kőkeményen teper az önvezető autók fejlesztésében, és nem is jár rossz úton. Míg néhány évvel ezelőtt még az automatikus vészfékezés bemutatón is akadt némi malőr (konkrétan simán elütötte az autó az embert jelképező kartondobozt), mostanra nagyot változott a helyzet. A svéd gyártó korábban már kipróbálta, hogy milyen, amikor mérnökök és technikusok ülnek a volán mögött úgy, hogy az autó vezet helyettük, most azonban a szakembereket száműzik a beltérből, és helyükre egységsugarú sofőröket ültetnek, hadd szokják az új rendszert. A “Drive Me” projekt részeként a Volvo már a jövő év elején elkezdi az utca emberével is tesztelni a félig önmagukat vezető autóit, azt vizsgálva, hogy miként szerepelnek a négykerekűek olyan szituációkban, mint a reggeli iskolajárat, majd pedig az ezt követő vásárlókörút. Habár az itt látható videó már tavalyi, de jól mutatja, hogy a Volvo éppen hol tart az önvezetésben, és miért döntött úgy, hogy 2017 elején elkezdi az éles, közúti tesztelést Londonban, valamint a hazai pályán, vagyis Göteborgban. Mindez úgy fog kinézni, hogy az angol fővárosban először csak kisebb létszámú XC90 gurul majd az utakon az “IntelliSafe Autopilot”-tal szerelve (ami a Volvo “félvezető” technológiája), és ha beválik, akkor százdarabos flottával folytatódik a teszt Svédországban. Ám addigra alighanem eljutunk 2018-ba, amikor a gyártó tervei szerint már a teljesen önvezető járművek róják majd a kilométereket. Érdekessége a dolognak, hogy ezzel együtt a Volvo az infotainment rendszert is fejleszti, mégpedig az automata pilóta miatt tétlenné váló sofőrök számára, akik így akár a Netflix tartalmát is bámulhatják a központi kijelzőn, miközben a jármű csendesen falja a kilométereket.