A játékipar egyik legnagyobb óriáscégével állapodott meg a Facebook, a közösségi oldalon is lehet majd nézni esport-közvetítéseket. Az Activision Blizzard megállapodott a Facebookkal abban, hogy a játékaikhoz fűződő esportmérkőzéseket a Facebook Live-on élőben közvetíthessék. Az első adást június 16-án lehet nézni, amikor megkezdődik a kétnapos Call of Duty verseny, az MLG Anaheim Open. A Major League Gaming (MLG) Facebook-oldalán nem csak a meccset lehet nézni, de statisztikák, interjúk, kommentárok, folyamatos állapotfrissítések teszik majd színesebbé az adást. A versenyszerűen űzött videojátékok piaca egyre tágul Forrás: Imaginechina/Zhejiang Daily - Imaginechina/Zhejiang Daily A döntés logikusnak tűnik: a Facebook épp az élő közvetítések terén szeretne erősíteni, az eSportok pedig hatalmas hajtóerőnek számítanak ezen a területen. Többek közt ennek köszönhető az Amazon által felvásárolt Twitch népszerűsége is, amelynek már havi több mint 100 millió nézője, és 1,7 milliárd közvetítője van. Ha nemzetet alapítanának, az eSport-nézőké lehetnea világ ötödik legnépesebb országa, Japánt és Oroszországot is megelőzve.Nem ritka eset, hogy egy esport-közvetítésre már többen kíváncsiak, mint egy hagyományos sporteseményre. A versenyek helyszínéül szolgáló stadionok ugyanúgy csordultig telnek, mint a legnagyobb focimérkőzéseken. A 2015-ös League of Legends Championship döntőjét 36 millióan nézték, többen, mint a 2015-ös NBA döntőt. 2014-ben az eSport-piac körülbelül 200 millió dollár bevételt hozott,a legújabb előrejelzés szerint pedig 2020-ra könnyen valósággá válhat az évi 20 milliárd dollár is. Forrás: http://www.origo.hu/techbazis/20160517-a-facebookot-mar-az-esport-is-komolyan-erdekli.html