Már Azt Is Figyeli A Facebook, Hogy Mit Meddig Olvasunk

A témát ebben részben 'Hírek!' macseklany hozta létre. Ekkor: 2016. április 22..

  1. macseklany / Tulajdonos Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2014. október 31.
    Hozzászólások:
    78,957
    Kapott lájkok:
    4,637
    Beküldött adatlapok:
    0
    Hangjelzés a Chaten:
    nem
    Újabb szempontot vesz figyelembe a Facebook hírfolyamát válogató algoritmus, már azt is méri, hogy mennyi időt töltünk egy-egy cikk olvasásával. Ez újabb lépés afelé, hogy a minőségi tartalmak érvényesülhessenek a klikkvadász posztok helyett.

    Ismét finomítja hírfolyamának algoritmusát a Facebook: a cég blogposztban jelentette be, hogy a posztok válogatásakor már figyelembe veszi majd az olvasással töltött időt, és a források sokszínűséget is.


    Az előbbit olyan módon, hogy mérni fogja, mennyi időt töltünk mobilon egy-egy instant cikk, bejegyzés olvasásával – ez árulkodik arról, hogy mennyire köti le a felhasználót az adott tartalom. Ezek alapján meg tudja majd becsülni, hogy bizonyos típusú posztok mennyire érdeklik a felhasználót.


    Emellett törekedni fognak arra is, hogy az algoritmus többféle forrásból válogasson, így színesebb sztorik jelenjenek meg a felhasználó falán. Az algoritmus korlátozni fogja, hogy egy forrástól ne jelenjen meg egyszerre túl sok poszt, és más szolgáltatóktól is válogasson.

    [​IMG]
    Világszerte élesedtek a Facebookba beépülő hírek

    Forrás: Facebook
    Az újítást eleinte mobilon fogják tesztelni, az ebből levont következtetések alapján fog módosulni az asztali változat is. A cég bejegyzése szerint már elkezdték élesíteni az újítást, az fokozatosan fog érvénybe lépni világszerte.


    A minőségre áll át a Facebook

    A Facebook februárban
    indította el a Feed Quality Programot, ekkor kezdte el kérdőívekkel összegyűjteni a felhasználók visszajelzéseit a hírfolyammal kapcsolatban. A kutatást több ezer főn végezték, a tesztalanyok napi szinten értékelték a látott tartalmakat, vagy két poszt közül választották ki az érdekesebbet, ezeket az eredményeket hasznosítja a cég.


    [​IMG]
    Melyik érdekesebb: egy szép kép, vagy egy cikk?

    Forrás: Facebook
    Az oldal rendkívül összetett algoritmusa számtalan faktor alapján válogatja ki, hogy mit rak be a hírfolyamba. Ezek egyike az, hogy mit klikkeltünk, kommenteltünk, osztottunk meg legtöbbször, így gyakran a szenzációhajhász és lájkvadász posztok még jobban tudnak terjedni.


    Ezek azonban nem mindenesetben hasznos vagy érdekes dolgok: a Facebook-felhasználók visszajelzései szerint a vírusszerűen terjedő posztok sokszor egyáltalán nem érdekesek. És ez fordított esetben is igaz: attól még, hogy nem lájkolunk valamit, lehet nagyon is érdekes.

    Nehéz megtalálni az egyensúlyt

    A Facebook folyamatosan változtatja, frissíti a válogató algoritmust annak érdekében, hogy még több ideig tudja az oldalon tartani a felhasználókat.


    Tavaly áprilisban három jelentősebb újítást is eszközölt ennek érdekében: ekkor a fizető oldalak és a barátok tartalmait emelte előre, ám ezzel a keveset vagy egyáltalán nem költő oldalak tartalmai elvesztek a hírfolyamban. Többen is tapasztalták a lájkok és kommentek, az organikus elérés látványos csökkenését.


    Majd júniusban érkezett a See First funkció, amivel a kedvelt oldalak és barátok posztjait kiemelhettük a folyam tetejére, ezzel kapva kicsit szabadabb kezet a válogatásban. A Facebook ezzel nemcsak a felhasználók kedvére tett, de így próbált előnyt adni azoknak a cégeknek, oldalaknak, akik bár szerény büdzséből gazdálkodnak, de jó tartalmakat állítanak elő. Ezzel ugyanis maguk a felhasználók dönthettek arról, mit szeretnek.

    Forrás: http://www.origo.hu/techbazis/20160422-a-facebook-azt-akarja-hogy-meg-tobbet-logjunk-rajta.html