Gazdaság Már jövőre épülhet az új Duna-híd

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Mézga hozta létre. Ekkor: 2016. szeptember 27..

  1. Mézga / nem lopott :D

    Csatlakozott:
    2016. május 10.
    Hozzászólások:
    16,667
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    Megjelent az új Duna-híd kivitelezésre kiírt közbeszerzési ajánlati felhívás. Az eredményes közbeszerzési eljárás után a nyertes kivitelezővel a szerződéskötés most decemberben várható. A híd építése 2017 év elején el is kezdődhet. A híd és a hozzá tartozó fejlesztések 2019-re készülnek el.


    A 600 m hosszú, egypilonos, ferdekábeles híd megépítése mérföldkő lesz a magyar-szlovák Duna szakaszon – írja a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

    Az Európai Bizottság mintegy 100 millió euró támogatást hagyott jóvá a két Komáromot összekötő új híd építésére. Szlovákia ebből 47,6 milliót, Magyarország 52,5 millió eurót kap.

    A projekt teljes költsége meghaladja a 117 millió eurót (mintegy 36 milliárd forint) -írja a Napi.hu

    A teherforgalom Vámosszabadi – Medvedov irányából 53 km, míg Parassapuszta – Sahy irányából 180 km hosszú kerülővel tud áthaladni a magyar és szlovák határszakaszon. A Komárom és Komárno (Révkomárom) között megépülő híd a magyar oldalon az 1. számú főutat köti össze a szlovák oldalon a 63. számú főúttal.

    Az új Duna-híd, a kapcsolódó új határátkelő megnyitása és a megépült Komárom déli elkerülő út további jelentős tranzit forgalmat vezet majd le az országhatár irányából.

    Az új híd forgalomba helyezését követően a teherforgalom az M1 autópályától települések érintése nélkül érheti el a szlovák határt, így jelentősen mérséklődik a lakott területek zaj- és környezeti szennyezése. Komárom mentesül a tranzit forgalom alól, gyorsabb és biztonságosabb lesz az átkelés a hídon, a város pedig élhetőbbé válik.

    [​IMG]

    Új Duna-híd Komárom és Révkomárom között

    Forrás: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.


    Az új közúti hídon 2x1 sávos főút vezet át, a meglévő vasúti hídtól 170 méterrel, a városközpontban lévő közúti Erzsébet-hídtól pedig 2,8 kilométerrel nyugati irányba épül meg. A híd teljes hossza 600 méter, melyből a fő nyílás 252 méter hosszú.

    A hídszerkezet egy egypilonos, ferdekábeles híd, ortotróp acél pályalemezzel. A híd öt nyílásból áll, melyek közül 3 a meder felett, 2 pedig a szlovák oldali ártéren található. A pilon magassága az útpálya felett 94,5 méter. A hídon a kerékpárút és gyalogos járda, valamint a belterület közelsége miatt közvilágítás lesz. Az egyedi szerkezet miatt a pilon és kábelek díszkivilágítást kapnak.

    A magyar oldalon egy 1,3 kilométer hosszú út is kiépül, csatlakozva a már megépült 131 számú főút Komárom déli elkerülő úthoz. Ezen a szakaszon két körforgalom és két kisebb híd lesz, egyik az ipartelepi kerékpárút felett, a másik a Koppány vezér út felett. Az új híd és a csatlakozó útszakaszok forgalomba helyezése 2019 őszére várható.

    Magyarország és Szlovákia közösen, eredményes pályázatot nyújtott a híd és a hozzá csatlakozó útszakaszok uniós forrásból történő megvalósítására.

    A beruházás koordinátora Magyarország, a fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a szlovák Építésügyi és Regionális Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a Slovenska správa ciest (SSC) Szlovák Közútkezelő Társaság beruházásában valósul meg, 85 százalékos uniós és 15 százalékos hazai forrás felhasználásával.

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...