A nagy sávszélesség mellett a fogyasztók hatékonyabb problémamegoldást várnak a szolgáltatóktól. A ZyXEL európai piacon végzett kutatása vegyes képet mutat a háztartások internet szolgáltatóiról. Az általános vélemény szerint a nagy sávszélesség biztosítása már nem elég, elsősorban a problémák kezelésében, valamint a vezeték nélküli lefedettségben kellene fejlődnie a szolgáltatóknak, hogy elkerüljék ügyfeleik lemorzsolódását. A tanulmány rámutat arra, hogy a fogyasztók Csehországban a legelégedettebbek az internetszolgáltatókkal, kimagasló adatot mértek többek között a problémák kezelésében a többi országgal szemben. Összehasonlítva például Svédországgal, ahol a felhasználók 16 százalékának van problémája a Wi-Fi csatlakozással, és mindössze 6 százaléka gondolta úgy, hogy a szolgáltatójuk segít nekik probléma esetén. Ezzel szemben a cseheknél több mint 34% válaszolt a kérdésre kedvezően. A kutatás nemcsak azt mutatja be, hogy mely országok lakosai a legelégedettebbek az internet szolgáltatóikkal, hanem rávilágít a legfőbb problémákra is, amit Európa-szerte orvosolni kell az iparág szereplőinek. A technológiára fogékony fogyasztók számának elképesztő ütemű növekedésével és a rugalmas munkavégzés elterjedésével ugyanis kulcsfontosságúvá vált, hogy a szolgáltatók prémium minőségű hálózati hozzáférést biztosítsanak felhasználóik számára. Treso Tamás, a ZyXEL regionális értékesítési menedzsere a kutatás kapcsán kiemelte: a szolgáltatóknak egyértelműen javítani kell kiszolgálásuk minőségén. A megfelelő eszközök biztosítása és a színvonalas, hasznos tanácsadás, valamint a kulcsproblémákra való felkészülés mind olyan terület, amiben fejlődhetnek, ezzel is növelve a piaci méretét, felhasználóik számát. Az egyre nagyobb sávszélesség és sebesség biztosítása ma már alapvető, éppen ezért csakis hozzáadott értékkel lehet életben maradni a piacon és versenyképesebbé válni.