A dízelbotrány sem tudta megrendíteni a Volkswagent: tavaly sikerült a világpiacon vezető pozíciót kiharcolnia, így megelőzte a Toyotát, amely négy éven át tartotta a világelső címet. A Volkswagen felfutása mögött főként a kínai eladások brutális emelkedése áll. A növekedés Magyarország számára is jó hír, mivel az Audi is jó évet zárt. Először szerezte meg a világpiaci vezető pozíciót a Volkswagen csoport, amely tavaly jóval több autót adott el mint fő riválisa, a Toyota. A Volkswagen eladásai 3,8 százalékkal 10,312 millióra emelkedtek tavaly, miközben a japán gyártó ennél sokkal szerényebb mértékű növekedést produkált. VW Golfok a wolfsburgi gyárban, Forrás: AFP/Tobias Schwarz A Toyota 2008-ban szerezte meg a vezetést a General Motorstól, majd 2011-es fukusimai földrengés és az azt követő szökőár okozta termeléskiesés miatt egy évre elveszítette azt. A Toyota belföldi gyártása csökkent, és az Egyesült Államokban is visszaesett a forgalma. Ezzel szemben a Volkswagen Kínában brutálisan előretört és több mint tíz százalékkal emelte az eladásait. A cégcsoport piaci tekintélyét szemmel láthatólag nem viselte meg a 2015-ös dízelbotrány, amely miatt 4,3 milliárd dollár bírságot kellett fizetnie. A Volkswagent azért marasztalták el, mert olyan szoftvert szerelt az autókba, amelyek meghamisították az autók károsanyag-kibocsátásának mérőszámait, így megtévesztette a vásárlókat. A Toyota a januárban Detroitban megrendezett autókiállításon Forrás: AFP/2017 Getty Images/Scott Olson A Volkswagen teljesítményét tavaly Kína annyira megemelte, hogy ez a növekedés pótolhatta a nyugat-európai és az észak-amerikai eladások enyhe visszaesését. A cégcsoporton belül az Audi és a Porsche is jó évet zárt, ami Magyarországra nézve is kedvező, a győri Audi-gyár miatt. Elemzők szerint a Toyota idén várhatóan nem szerzi vissza piacvezetői státusát, mivel sokkal jobban ráutalt az észak-amerikai piacokra, mint a Volkswagen. Donald Trump amerikai elnök még január elején tárgyalt a legnagyobb autógyártókkal, és bejelentette, hogy vámot fog kivetni a külföldön gyártott és az USA-ba importált autók után, egyúttal felszólította a vállalatok vezetőit, hogy mexikói érdekeltségeik helyett inkább az amerikaiakat fejlesszék. A Toyota már 30 éve megnyitotta első gyárát az Egyesült Államokban, és azóta főként a konzervatív államokban terjeszkedett. Trump január elején elhangzott bejelentésére válaszul egy tízmillárd dolláros amerikai fejlesztést ígért, amelyet öt év alatt szándékoznak megvalósítani.Az USA-ban tavaly a Ford, a Honda, a General Motors és a Fiat-Chrysler csoport autóiból fogyott a legtöbb, a Toyota a hatodik helyen áll, míg a Volkswagen csak a 11. legnagyobb forgalmazónak számít. Magyarországon a Toyota tavaly kiváló évet zárt, több mint 40 százalékkal több autót adott el az előző évhez képest. A Volkswagen-eladások eközben mindössze nyolc százalékkal emelkedtek. Az első helyen továbbra is a Suzuki áll, a Ford a második, az Opel pedig a harmadik helyre került tavaly. Let's block ads! (Why?) Forrás...