Már több milliárd forintot érnek a magyar e-sportolók

A témát ebben részben 'Hírek!' CF dealer hozta létre. Ekkor: 2017. március 22..

  1. CF dealer / Tulajdonos Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2011. június 15.
    Hozzászólások:
    24,506
    Kapott lájkok:
    2,269
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Lakhely :
    deutschland
    Hangjelzés a Chaten:
    nem
    Második alkalommal készült el a nagy magyar e-sport felmérés, ami a magyar játékosok szokásaira világít rá. A versenyszerű videojátékok rajongóinak körében továbbra is a CS:GO a legnépszerűbb játék. A piac is bővül: együttvéve több milliárd forintot költenek szoftverekre, perifériákra, játékbeli tranzakciókra éves szinten, és egyre többen próbálnák ki magukat versenyeken.


    Az e-sport hazai bázisa még viszonylag kicsi: ha az e-sport játékokat játszókat, a versenyzőket, e-sport nézőket és az „offline" versenyekre járókat is beleszámítjuk, akkor

    számukat körülbelül 200 ezer főre tehetjük.

    Míg a tágan értelmezett videojátékot játszók között csak kicsivel több a férfi, mint a nő (52-48% a férfiak javára), addig az e-sport játékosok táborában ez a szám közel 95 százalék a férfiak javára - áll az Egymillióan a Magyar Esportért, az Esport1.hu és az eNET kutatóközpont közös kutatásában.

    [​IMG]

    A magyar e-sportolók túlnyomórésze férfi

    Forrás: KGames Facebook-oldala
    Egyre többen versenyeznének


    Az e-sport játékokkal játszó magyar fiatalok majdnem felét (44 százalék) foglalkoztatja a versenyszerű játék. 16 százalékuk már versenyszerűen játszik, és további 28 százalék jelezte, hogy tervez a jövőben versenyezni. 29 százalék ugyan már játszott versenyszerűen, de már nem játszik.

    A professzionális videojáték elsősorban a fiatalokat szippantja be: ötből négyen 25 év alattiak, az e-sport gamerek harmada 18 év alatti. Többségük már tinédzser korában elkezdett e-sport játékokat játszani.

    [​IMG]

    Korán ismerkednek meg a versenyszerű játékokkal

    Forrás: eNet

    A versenyszerűen játszó e-sportolók leginkább a versenyszellem és a fejlődési lehetőség miatt játszanak, de hosszú távon pénzkereseti lehetőségnek is tartják az iparágat. Jelenleg csupán kb. 150-200 olyan főről beszélhetünk, akik pénzt keresnek az e-sporttal, de ez a szám évről-évre nő.

    De nem csak profiként rejlik lehetőség a játékokban: tízből négyen jelezték, hogy fizetnének azért, hogy valaki foglalkozzon velük annak érdekében, hogy fejlődjenek az általuk játszott játékban.

    [​IMG]

    Ez hajtja a fiatal e-sportolókat

    Forrás: eNet
    Így, ennyit, ezen játszunk


    Az elmúlt egy évben a játékkal töltött idő nem mutat jelentős változást: hétköznap átlagosan 3, hétvégén 5 órát játszanak az e-sport játékok szerelmesei.

    A legnépszerűbb e-sport-játékok listája sem változott sokat. A dobogó első helyén továbbra is a Counter-Strike: Global Offensive áll, ezt követi a League of Legends nevű MOBA, majd a Hearthstone az első három helyen. Negyedik helyre került a Dota 2, ezt követi a Counter Strike.

    [​IMG]

    A legnépszerűbb programok

    Forrás: eNet

    A professzionálisan űzött videojáték elsődleges platformja továbbra is a PC; a laptopon való játék csak az e-sport gamerek negyedére jellemző, míg mindössze 10% alatti azok aránya, akik konzolon játszanak e-sport játékokat.

    Egyre nagyobb teret hódítanak azonban a mobil e-sport játékok, a válaszadók 12%-a játszik ezen a platformon.

    Fejlődés előtt a hazai piac


    Az e-sport játékokat játszók csoportja komoly piaci potenciált is mutat: az eNET korábbi videojátékos kutatásában becsült 15 milliárd forintos, videojátékhoz kapcsolódó költés egyharmadát ők generálják.

    Perifériákat, videojátékokat, videojátékon belüli virtuális tárgyakat és e-sport merchandise termékeket vásárolnak leginkább. Videojátékok vásárlására 90 százalékuk költ, ami éves szinten körülbelül hárommiliárd forintos piacot jelent.

    [​IMG]

    Csak tíz százalékuk nem vásárol meg videojátékot

    Forrás: eNet

    További érdekesség, hogy háromból két e-sportoló nyitja ki a pénztárcát azért, hogy játékon belül vásároljon valamit, éves szinten összesen akár kétmilliárd forintot is elköltenek.

    [​IMG]

    A magyar e-sportolók hat százaléka akár 50 ezer forint felett is költ játékon belül

    Forrás: eNet
    Nem csak játszanak, nézik is


    A kutatásból kiderült, hogy az e-sport játékokkal játszók rendszeres tartalomfogyasztók is: a kitöltők 90 százaléka néz e-sport versenyekről közvetítéseket, de több mint 70 százalékuk követ rendszeresen egy-egy streamert vagy profi játékost, valamint ugyanilyen arányban néznek összefoglaló videókat is. Minden második e-sport rajongó néz valamilyen gameplay vagy oktató jellegű videót.


    A kutatásról

    Az eNET 1814 fő, 14 évnél idősebb e-sport játékot játszó bevonásával, 2016 novemberében végezte kutatását. A felmérés az Esport1.hu és az Egymillióan a magyar esportért közreműködésével, e-sport játékos csoportokban és szakmai oldalakon megosztott kérdőív segítségével készült. A kutatás feltáró jellegű, a szakmai szervezetek támogatásával minden jelentős hazai e-sport oldalra és közösségbe eljutott, de statisztikailag elvárhatóan nem reprezentálja az e-sporttal játszók csoportját a klasszikus demográfiai jellemzők (nem, kor, iskolai végzettség, településtípus) mentén.
    KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...