Gazdaság Máris hibázott a pénztármentes csodaboltot

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Mézga hozta létre. Ekkor: 2018. január 23..

  1. Mézga / nem lopott :D

    Csatlakozott:
    2016. május 10.
    Hozzászólások:
    16,667
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    A jövő boltját nyitotta meg az Amazon Seattle-ben. Nincs sorban állás, nincs pénztár, csak ki kell sétálni az üzletből, és úgy fizettünk a termékekért, hogy észre sem vettük. Azonban a CNBC újságírójának az algoritmus nem számlázott fel mindent, de emiatt az Amazon nem aggódik különösebben.


    Hétfőn megnyitott az első Amazon Go bolt Seattle-ben, amelyben sokan az áruházak jövőjét látják. A dolog lényege, hogy csak egy mobilalkalmazással lehet belépni az üzletbe egy kapun keresztül, ahol miután a vásárló végzett a dolgok kiválogatásával, sorban állás nélkül kisétálhat a helyiségből.

    A vásárlás során kamerák és szenzorok figyelnek minden egyes mozdulatot, így az adatok segítségével egy algoritmus levonja a szükséges összeget az Amazon egyenlegről távozáskor.


    A vállalat jelezte, hogy az eredetileg 2017-es áprilisi bevezetést el kellett halasztani, mert a rendszer nehezen kezelte

    • a tömeget,
    • a gyorsan mozgó embereket,
    • a hasonló testfelépítésű embereket és
    • a gyerekeket is.

    Miután a hibákat kijavították, január 22-én sikeresen megnyitott a bolt, és többen is próbálták átverni a rendszert. A New York Times újságírója dobozos üdítőt akart csenni azzal a módszerrel, hogy a szatyrát bedugja a polcok közé és beburkolja az innivalót.

    Mivel a polcokban súlyérzékelő is van, így a trükk nem jött be.

    Azonban a CNBC is a helyszínre ment, és ők már eredményesen loptak el egy joghurtot.

    A tudósítás szerint a lopás nem volt tudatos. A CNBC tudósítója besétált a boltba, vett hat dolgot, de a joghurtját nem érzékelte a rendszer, így az nem is szerepelt a számlán.

    [​IMG]
    Óriási a várakozás, hogy teljesít a jövő boltjaForrás: AFP/2017 Getty Images/David Ryder

    Természetesen a riporter visszament a boltba, és jelezte a kellemetlenséget. A boltban nem csináltak nagy ügyet a dologból, azt mondták Deirdre Bosa újságírónak,

    hogy nyugodtan megtarthatja a joghurtot, ugyanis egy extrém ritka hibáról van szó.

    Az Amazon azt is közölte, hogy ilyen esetekben nem a vásárlókat terheli a felelősség, és folyamatosan javítják a rendszer apróbb hibáit.

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...