Hackerek átvehetik az irányítást egy Jeep Cherokee felett, beuindult a pánikhullám. Múlt héten a Wired számolt be arról a kísérletről, amelyben bebizonyították, hogy egyes modern gépjárművek fedélzeti számítógépei felett távolról át lehet venni az uralmat. A portál újságírója maga tesztelte a hackerek képességeit, amikor beült egy Jeep Cherokee kormánya mögé, és vezetni kezdett. 70 mérföldes sebesség mellett, anélkül, hogy bármihez hozzányúlt volna, önmagától beindult a légkondi, egy hip-hop csatornára váltott az autórádió, majd az ablaktörlő aktiválódott. Végül az autó LCD kijelzőjén a két hackert ábrázoló rajz jelent meg: Charlie Miller és Chris Valasek így bizonyította, hogy egy biztonsági rést kihasználva távolról bármit vezérelni tud a jármű számítógépével, méghozzá távolról, digitális rádióadást használva közvetítőként. Az eset gyorsan elterjedt az interneten, és természetesen máris megindult a telefonáradat a gyártó felé. A Fiat Chrysler épp ezért egy óriási visszahívási akciót hirdetett meg, amely összesen több mint 1,4 millió autót érint, főként az Egyesült Államokban. Az akció során felülírják a fedélzeti számítógép szoftverét, hogy befoltozzák a biztonsági rést. Az autógyártó közben egyértelműen jelezte, hogy a gépjárművek rendszerének meghackelése bűncselekménynek számít. Az egyik hacker, Charlie Miller Twitter üzenetben jelezte, hogy épp a bűncselekmények megelőzésére hívta fel a figyelmet nyilvános akciójával. "Vajon mi az olcsóbb, biztonságosabb autókat gyártani, vagy állandóan visszahívni őket?" - fűzte hozzá. Magyarországon valószínűleg szinte senkit nem érint az eset, hiszen az alábbi járműtípusok és évjáratok szerepelnek a visszahívási listán: 2013-2015 közötti MY Dodge Viper különleges kiadások 2013-2015 közötti Ram 1500, 2500 és 3500 pickupok 2013-2015 közötti Ram 3500, 4500, 5500 Chassis Cab modellek 2014-2015 közötti Jeep Grand Cherokee és Cherokee modellek 2014-2015 közötti Dodge Durango modellek 2015-ös MY Chrysler 200, Chrysler 300 és Dodge Charger modellek 2015-ös Dodge Challenger sport coupék Szakértők szerint azonban nem csak a Fiat Chrysler számára fontos a mostani eset, az összes többi autógyártónak érdemes a mostanihoz hasonló sérülékenységeket keresni az általuk forgalmazott modellekben.