Bár a játékmotorok nagy fél évtizeddel ezelőtti ingyenesítése óta hobbicélokra, illetve a fejlesztés ideje alatt már eddig is egyetlen peták megfizetése nélkül lehetett használni legtöbbjüket, a napokban egyikük még az eddigieknél is ingyenesebbé vált. Az Epic Software ugyanis durván megemelte azt a bevételi határt, aminek eléréség semmit sem kell fizetni kell a motorért: a jelenlegi 50.000 dollárról nem kevesebb, mint 1 millió dollárra. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy már nem csak az egészen pici, illetve ingyenes játékok, de még a középszintet képviselő, évi pár millió forintnak megfelelő pénzt termelő alkotások esetében sem kell majd egy fillért sem fizetni a motor használatáért cserébe. Ehelyett kizárólag csak a kifejezetten sikeres és nagyon berobbanó játékok lesznek azok, amiknél azért az Epic is tartja majd a markát a bevételek némi részéért - egészen pontosan 5%-áért, mint eddig is. Az Epic egyébként a napokban bemutatta azt is, hogy az Unreal Engine következő, 5-ös változata milyen elképesztő grafika valós idejű megjelenítésére ad majd lehetőséget, ráadásul nem csak PC-ken, de a hamarosan bejelentésre kerülő következő generációs konzolokon is. A mozifilmekben látott szintű realizmust, illetve bizonyos tekintetben a fotóhűséget közelítő szintű megjelenés eléréséhez persze maga az ehhez a hátteret biztosító motor mellett rendkívül sok grafikus és alkotó nagyon sok munkája is szükséges lesz majd. Forrás: prog.hu