Törvényellenessé lehetne tenni a vezetést 2030-tól és kell is, írja véleménycikkében a Wired. Azt, hogy több millió kamionos, sofőr, taxis és szállító veszíti majd el munkáját, egy dolog egyenlíti ki a helyzet mérlegében: évente 1.2 millió ember hal meg közúti balesetekben és hiába tesz az autóipar folyamatos lépéseket a biztonságosabb vezetések érdekében, a balesetek legfontosabb kiváltó okát, az emberi hibát, a mai napig nem tudtuk kiiktatni. Úgyhogy a négy kerékkel kialakított évszázados kapcsolatunk veszélyben van – és mi magunk tehetünk erről. A felmérések szerint a Google önvezető autói eddig másfél millió kilométert vezettek le hóban-fagyban-jégben emberi sofőrök között és mindeddig csak 14 apróbb úti balesetről számoltak be az autók (és a rendőrség) feljegyzései: mindegyiket emberek okozták. Ez nem meglepő, a volán mögött ugyanis nem változik az emberi viselkedés, autóban pedig pontosan tudjuk, hogy milyen személyiségváltozásokra képes az ember, akár vezet, akár nem. Az önjáró autók pedig nem részegek (a közúti halálesetek egyharmadáért felelős az alkohol), nem néznek félre, nem álmosodnak el, az Internet of Thingsbe bekötött szenzorok, kamerák, térképek és fedélzeti szoftverek révén úgy tudnak előrelátni, kikerülni és megoldani helyzeteket, ahogy emberek egyáltalán nem. Ideális esetben ezen összehangolt autók pedig gyakorlatilag optimális sebességű, optimális terheltségű közúti folyóhálózatokat hozhatnak létre úgy, hogy csak be- és kiszállni kell belőle, a problémák egyszerűsödnek. A Wired jóslása szerint kétmilliárd jármű van a bolygó útjain, a teljesen autonóm rendszerekre való átállás pedig körülbelül két évtizedet vesz igénybe, az Eno Center for Transportation amerikai nonprofit közlekedésfejlesztési társaság becslései szerint pedig ha csak részleges váltást iktatnak be, az is évente 21 ezer életet ment meg, csak Amerikában.