Az Apple befejezte az iPod Nano és az iPod Shuffle árusítását, így reagálva arra a jelenségre, hogy napjainkban már mindenki okostelefonon hallgat zenét, és az mp3-lejátszók már a sírban vannak. A cupertinóiak weboldaláról már el is tűntek a termékek. Maga az iPod-vonal nem szűnik meg teljesen: a Touch modell továbbra is kapható lesz egyedüli iPodként, sőt az Apple meg is duplázza annak tárhelyét 128 gigabájtra, 300 dolláros árcímkével. A 32 gigabájtos verzióért 200 dollárért lehet hozzájutni. A klasszikus iPodtól három éve búcsúzott a cég. iPod Nano. Forrás: Europress A Nano és a Shuffle modellek 2005-ben jelentek meg a nagysikerű iPod olcsóbb és kisebb alternatíváiként. Ugyan csak most állítják le teljesen árusításukat, frissítéseket már évek óta nem kapnak. Az Apple már jó ideje jósolja azt, hogy az iPodok szép lassan kikopnak az emberek zsebéből a zenehallgatásra alkalmas iPhone-ok és más okostelefonok mellett. 2008 volt az iPodok legsikeresebb éve, akkor 9,2 milliárd dollárt bevételt hoztak a cég konyhájára, míg az iPhone-ok ekkor még csak 1,8 milliárd dollárt. Az iPod sikere volt az, ami megalapozta az Apple fejlődését – nélküle minden bizonnyal megmaradt volna minőségi, elismert és sokak által kedvelt, de nem túl elterjedt számítógépek gyártójának. Tízéves az iPod 2001. október 23-át írtunk, mikor Steve Jobs bemutatta az Apple legfontosabb újítását. Tavaly 136 milliárd dollárt generáltak csak az iPhone-ok, az iPodok pedig már annyira elenyésző mennyiségben kelnek el, hogy az Apple nem is nyújt pontos specifikációkat róla pénzügyi jelentésekben.