Először gördült ki a hangárból az a bizarr, ikertörzsű repülőgép, amely a legnagyobb szárnyfesztávolsággal rendelkezik a világon. Feladata az lesz, hogy műholdakat állítson alacsony Föld körüli pályára – írja a Live Science. A Stratolaunch a szatelliteket nagyjából 11 ezer méter magasra viszi fel, közölte Paul G. Allen, a repülőgépet építő vállalat alapítója. A gigászi légijárművet úgy kell elképzelni, mint egy mobil indítóállást: a megfelelő magasságot elérve kiengedi az általa szállított kutatóeszközöket, majd visszatér a leszállópályára. A Stratolaunch segítségével így a műholdak Föld körüli pályára állítása gyorsabbá és olcsóbbá válik. Nagy előnye, hogy mostohább időjárási körülmények között sem kell a szatellitek felbocsátását elhalasztani. Forrás: MTI/EPA/Stratolaunch Systems Cor/Stratolaunch Systems Corp. / Handout Az ikertörzsű gép jellemzői impozánsak: 117 méter szárnyfesztávolságú, 15 méter magas, 6 hajtóműves és mintegy 226 tonna teherbírású. A két repülőtörzsnek megvan a maga funkciója. A jobb oldaliban foglal helyet a személyzet, míg a bal oldali törzsben a repülési adatrendszerek kaptak helyet. A hasznos terhet a légijármű szárnyközépre függesztve emeli fel. Az óriásgépet Boeing 747-es hajtóművek tartják a levegőben és 28 kerék biztosítja, hogy sikeresen leszálljon a földre. Forrás: MTI/EPA/Stratolaunch Systems Cor/Stratolaunch Systems Corp. / Handout Forrás: MTI/EPA/Stratolaunch Systems Cor/Stratolaunch Systems Corp. / Handout A Stratolaunch most került olyan állapotba, hogy kigördüljön a hangárból és megmutassa magát a világnak. Az elkövetkezendő időszakban különböző teszteknek fogják alávetni a repülőgépet, amely várhatóan 2019-ben juttat majd először űreszközt a világűrbe. KAPCSOLÓDÓ CIKK Let's block ads! (Why?) Forrás...