2018-tól eltűnnek a YouTube félperces átugorhatatlan reklámjai, ám a rövidebb formátumokat megtartják. A felhasználók már régóta panaszkodnak arra, hogy bosszantóak a YouTube-videók előtt elinduló, hosszú átugorhatatlan hirdetések. A legtöbb reklámanyag esetében azt öt másodperc után továbbnyomhatjuk, ám a cég olyan, 30 másodperces formátumot is értékesít a hirdetőknek, amelyeket nem lehet megkerülni. Ez azt jelenti, hogy fél percet kell azzal tölteni, míg a kívánt tartalmat megnézhetjük, sokszor ez ahhoz is vezet, hogy a felhasználó inkább egyáltalán nem nézi meg azt. A hosszú reklámok akkor különösen zavaróak, ha muszáj végignézni azokat Forrás: AFP/Samantha Sin A Google közölte, hogy 2018-tól utóbbiakat kivezeti a videómegosztóról. Helyette olyan formátumokra fókuszálnak majd, amelyek a hirdetőknek is előnyösek lesznek, de a felhasználókat sem idegesítik. A 20 másodperces reklámok maradnak, a hatmásodperces, úgynevezett „bumper" reklámokkal együtt. Ugyan ezeket sem lehet átugorni, de ez a hosszúság jóval felhasználóbarátabb. Ezért a cég arra számít, hogy sokkal többen fogják a rövidebb formát választani. Azt még pontosan nem tudni, hogy 2018-ban mikortól vezetik ki a hosszú formátumot, előtte még az alternatív megoldások kidolgozására fókuszál a cég. KAPCSOLÓDÓ CIKKEK Let's block ads! (Why?) Forrás...