A 2016-os amerikai elnökválasztást jócskán befolyásolták azok a Facebookon terjedő álhírek, amelyek egy részét oroszok terjesztették azért, hogy Donald Trump előnyt szerezhessen ellenfelével szemben – ez ma már tény, akkor viszont annyira új jelenség volt a közösségi oldalnak, hogy nem is igazán tudott mit kezdeni vele (arról már ne is beszéljünk, hogy eleinte Mark Zuckerberg tagadta is, hogy bármi ilyesmi történt volna). A Facebook tanult a hibájából, és most sokkal szigorúbban fogja ellenőrizni, ki és honnan adhat fel online politikai hirdetést az oldalon, és a szabályozás Magyarországra is elérkezik majd. Új korszak köszönt be a Facebook politikai hirdetéseiben A jövőben ellenőrzik majd a feladók és a jelentős témák felvetőinek személyazonosságát. 2018-ban kezdte el a közösségi oldal komolyabban szabályozni, hogy ki adhat fel politikai hirdetést az oldalon, az Egyesült Királyságban például már működik a rendszer, és valószínűleg még idén bevezetik az Európai Unió többi országában is. Az idei első változás azonban Nigériában lesz majd, ahol február közepén tartanak választásokat. Itt a Facebook azt fogja szabályozni, hogy csak Nigérián belülről lehessen feladni hirdetést, ezzel akarja megakadályozni, hogy kívülről jöjjön befolyásolás. Ugyanez a helyzet a márciusban választó Ukrajnában is. India lesz a következő, ahol változtatnak a hirdetési szabályzaton, itt viszont kicsit máshogy: azon kívül, hogy csak országhatárokon belülről lehet feladni hirdetést, a hirdetők azonosítása is komolyabban folyik majd, és egy olyan adatbázis készül, amelyből visszakereshetők lesznek majd a reklámok. Az Európai Unióban valószínűleg májusra vezetnek majd be egy hasonló rendszert, készülve az európai parlamenti választásokra.