Tech Mennyire Veszi A Magyar Online A Kultúrát?

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' SuperMario56 hozta létre. Ekkor: 2015. május 29..

  1. SuperMario56 /

    Csatlakozott:
    2011. június 03.
    Hozzászólások:
    11,477
    Kapott lájkok:
    2,079
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Minden második okostelefon-tulajdonos vett már jegyet a készülékén a frissen készült felmérés szerint.

    A teljes munkaidőben dolgozók, a 30–49 évesek, a felsőfokú végzettségűek, illetve a budapestiek körében a legnépszerűbb az okostelefonon lebonyolított online vásárlás – derül ki a Ma este Színház! portál és a Simple felméréséből, mely szerint az egyre elfogadottabbá váló netes vásárlás lassan áthelyeződik a számítógépekről a mobileszközökre és -alkalmazásokra.

    A szállásfoglalás, ételrendelés, repülőjegy-, élelmiszer- és ruhavásárlás mellett a kulturális és szabadidős programok felkutatásában, illetve a mozi-, színház- vagy koncertjegyek megvásárlásában is egyre fontosabb szerepük van az okostelefonoknak. A megkérdezettek 36 százaléka külön alkalmazást is letöltött már ezen célokra.

    [​IMG]

    Válaszok a "Milyen típusú alkalmazásokat töltött már le eddig?" kérdésre

    A több mint 2500 kultúra iránt érdeklődő részvételével készített, nem reprezentatív, online kutatás eredményei szerint a válaszadók leginkább közösségi oldalakhoz, navigációhoz és játékokhoz kötődő alkalmazásokat telepítenek a telefonjukra, de kulturális programok, szabadidős tevékenységek felkutatására, illetve a mozi-, színház- vagy koncertjegy-vásárlásra is egyre többen használják a mobiljukat. Elvárás az online jegyvásárlás és a jegy nyomtatás nélküli, virtuális bemutatásának lehetősége is.

    Májustól a Simple alkalmazás Jegy szolgáltatásának részeként is egyszerűen, bárhonnan, néhány kattintással kiválaszthatóak és meg is vásárolhatóak az általában féláron kínált színházjegyek. Az alkalmazás további szolgáltatásainak bevonásával akár egy teljes estét megszervezhetünk a mobiltelefonunkkal.

    A kutatásból kiderült, hogy a válaszadók 87 százaléka vásárolt már online, jobbára számítógépen keresztül az elmúlt fél évben, a kitöltők 37 százaléka pedig mobilon is megtette ugyanezt. Emellett a válaszadók 82 százaléka foglalt már szállást online, 70 százalékuk rendelt ételt, 59 százalékuk vett már repülőjegyet, 53 százalékuk élelmiszert vagy ruhaneműt, 27 százalékuk pedig mind a négy kategóriában végbevitt már online vásárlást.

    Forrás:http://www.hirado.hu/2015/05/20/mennyire-veszi-a-magyar-online-a-kulturat/