Menő Gyorsétterem Szellemi Táplálékot Is Kínál A Vendégeinek

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' klarensz hozta létre. Ekkor: 2014. december 15..

  1. klarensz / Moderator Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2012. június 27.
    Hozzászólások:
    16,928
    Kapott lájkok:
    2,488
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Míg a rántott csirkében utazó KFC egy egyszerű, de ügyes húzással népszerűsíti gyorskajáit a japán piacon, addig az egyik amerikai konkurense, a mexikói specialitásokat áruló Chipotle A-listás írók szövegeit és rövidebb idézeteit nyomja rá eldobható papír poharaira és zacskóira. Az eset érthető módon felkeltette a sajtó figyelmét, kiemelt témaként kezelte a hírt az elmúlt hónapokban többek között a New York Times, a Vanity Fair és a Huffington Post is.

    A „ Cultivating Thought” néven futó kampány szülőatyja, a Brooklynban élő regényíró, Jonathan Safran Foer volt, aki egy napon éppen a Chipotle egyik éttermében ebédelt, mikor rájött, hogy semmi mást nem tud csinálni azon kívül, hogy eszi a burritóját. „Halálosan frusztált lettem. Nem volt nálam se egy könyv, se egy magazin, de még a telefonom sem.” – emlékszik vissza a nagy pillanatra a Minden vilángol, a Rém hangosan és irtó közel és az Állatok a tányéromon című regények írója. Foer esete az eldobható irodalommal márcsak azért is érdekes, mivel pár évvel ezelőtt a New York Press csípős nyelvű újságírója, Harry Siegel egyik cikkében „szerencsesüti-szintű okoskodásnak” titulálta a 37 éves író munkáit. Ebből kiindulva Foertől szép visszavágás bevállalni egy ilyen jelentőségű reklámkampányt, főleg annak ötletgazdájaként.

    [​IMG]
    Fotó: chipotle.com
    Távolról sincs vége, olvasson még »

    Dívány - Stílfűrész, a Dívány kultúrblogja