A gyorsétteremlánc bevételei az elmúlt években drasztikusan visszaestek. A vállalat az ételek házhoz szállításával próbálja megállítani a forgalom zuhanását. A rendszert egyes amerikai városokban eredményesen tesztelték, sőt a modell Ázsiában már sikeresen működik. A McDonald's is próbál egy hatalmas szelet kiszakítani a házhoz szállítás globális piacából. A szakértők az üzletág nagyságát 100 milliárd dollárra becslik világszerte, és a tendencia bővülést mutat. Nem csoda tehát, hogy a jelentős forgalom-visszaesést elkönyvelő gyorsétterem egyre több helyen szeretne belépni a piacra, és már idén elindítaná házhoz szállító szolgáltatását az Egyesült Államok területén. Az államokban a McDonald's 2012 óta 500 millió fogyasztót vesztett, így lépni kényszerült. Az Uber bevonásával már számos floridai városban sikeresen tesztelték a szolgáltatást. A cég óriási növekedési lehetőséget lát a házhoz szállításban, az Egyesült Államok mellett Nagy-Britanniában, Franciaországban, Németországban és Kanadában is szeretnének terjeszkedni. Ennek oka, hogy ezekben az országokban a lakosság 75 százaléka 5-8 kilométeres távolságon belül lakik egy étteremhez, ami azt jelenti, hogy a rendelést még melegen tudják kézbesíteni. McDonald's étterem Budapesten Forrás: MTI/Mohai Balázs A szolgáltatást már sikeresen működteti a McDonald's Ázsia egyes országaiban. Hogy a házhoz szállítás költséghatékony legyen, az étterem vagy megszab egy minimum rendelési összeget, vagy külön díjat számít fel a rendelésért. Ázsiában az étteremlánc 1 milliárd dollárt keresett eddig a szolgáltatással. Érdekesség, hogy a McDonald's még 2013-ban beregisztrálta a mekifutar.hu domaint, de a közeljövőben nem várható, hogy Magyarországon is házhoz fog szállítani a gyorsétterem. Let's block ads! (Why?) Forrás...