Egy hónapos pihenő után hétvégén visszatér a túraautó-vb, amelynek kétharmadánál, vagyis az ázsiai versenek előtt Michelisz Norbert kiválóan áll, hiszen ötödik a pontversenyben, és csak öt ponttal marad le a vb-egyedik Ma Csing-huától, és előzi a két gyári hondás versenyzőt, Gabriele Tarquinit és Tiago Monteirót. A szezon vége viszont több szempontból is nagyon nehéz lesz. Egyrészt a negyedik Ma és a hetedik Monteiro között csak 22 pont van, másrészt Ma idén már gyári kocsival versenyzik, így komoly bravúr lenne Michelisztől, ha idén is negyedik helyre hozná be Zengő Motorsport Civicjét. Ami a hajrát illeti: tavaly az utolsó nyolc futamon csak egyszer végzett a legjobb ötön kívül, Japánban egy harmadik, míg Makaón egy második helyet is szerzett, a hasonló jó eredmények pedig most is nagyon kellenek majd, hiszen Ma remek formában volt a nyári szünet előtt, Franciaországban a második futamon harmadik, Portugáliában szintén a másodikon első volt, vagyis főleg a fordított rajtrácsot kihasználva taktikázik jól. Otthon kell bizonyítani A folytatásban viszont a négy hétvégéből hármat új pályán rendeznek, mivel az idény utolsó két helyszíne, Thaiföld és Katar sem szerepelt a naptárban eddig, Japánban pedig Szuzukából a Honda saját versenypályára, Motegibe került a futam. A szuzukai pálya nagyon feküdt Michelisznek és a Hondának, szerette is – tavaly negyedik és harmadik helyeket szerzett, egy évvel korábban nyerni tudott az első versenyen, míg a másodikat fel kellett adnia. A motegi-ikrek A pálya onnan kapta a nevét, hogy egy boxutcával két pályát is kiszolgál, ráadásul úgy, hogy ezek csak érintik egymást, de egyik sem használja a másik vonalvezetését. Az egyik pálya egy klasszikus ovális, míg a másik egy igazi versenypálya sok közepesen hosszú egyenessel és rengeteg kanyarral. Az oválpályán 2011-ig IndyCar-versenyeket is rendeztek, a jelenlegi mezőnyből viszont csak a ladás Nicky Catsburgnak van rajta éles tapasztalata, a pénteki tesztig a többiek csak szimulátoron gyakorolhatták a vonalvezetést. Fotó: FIA WTCC A Twin Ring (ikergyűrű) névre hallgató pályáról tehát nincs közvetlen tapasztalat, de Michelisz szerint a Hondának kedvez majd a sok 100-200 km/h közötti kigyorsítás a 14 kanyaros pályán, mivel 60 kg-os súlyelőnyben lesznek a Citroënekkel szemben. Az elvárás tehát a szombati időmérőn a legjobb öt közötti eredmény, míg a futamokon legalább egy dobogós helyezés. Fotó: Alexandre Guillaumot A hondásokon viszont a szokásosnál nagyobb lesz a nyomás, hiszen a gyár hazájában, Japánban kell jól teljesíteniük. Ez már Szuzukában is fokozott figyelmet jelentett számukra, de így, hogy a Honda saját pályájára került a Japán Nagydíj, hatványozottan így lesz. A szezon végére tehát változatlan a tavaly megjelölt cél: nem a privát pilóták közötti első hely, hanem összetettben a negyedik megszerzése a terv, de a minimum az, hogy a két gyári hondás pilóta, Tarquini és Monteiro előtt végezzen, akárcsak tavaly. Ez pedig a pénteki teszt alapján jól is indult, hiszen Michelisz fél másodperces hátránnyal a második volt a csapattárs Tiago Monteiro mögött, bár azt a magyar pilóta is kiemelte a tesztelés után, hogy sok munka vár még a Hondára, mert idővel várhatóan a Citroën is erőre kap majd a hétvégén. http://index.hu/sport/motorsport/2015/09/11/wtcc_michelisz_nyari_szunet_japan_turaauto/