A nagy techvállalatok egyre többet fektetnek a megújuló energiába. De vajon miért jó ez nekik? Az Apple augusztus óta árulja az energiát, amit kaliforniai napelemfarmján termel. A farmot még tavaly vették. A cég eddig is sokat fektetett a megújuló eszközökbe, és az a céljuk, hogy saját működésüket egy napon csak ilyen energiát használjanak fel - közölte a BBC. Az almás cég egyáltalán nincs egyedül ezzel. Az Amazon nemrég jelentette be, hogy egy több mint 250 megawattos szélfarmot épít Nyugat-Texasban. A Google pedig az Ivanpah Napenergia-rendszerbe fektetett be. A SunPowerrel közösen az a céljuk, hogy otthoni használatra szabott napkollektorokat gyártsanak. Rendben, értjük, de miért? „Ezek a cégek egész egyszerűen rengeteget költenek villamos energiára" - mondta Ash Sharma, az IHS Technology napenergia-elemzője. Kritikus kérdés számukra, hogy mennyire tudják leszorítani ezeket a költségeket." A legtöbb energia a modern adatközpontok fenntartására megy el. A szerverek folyamatosan működnek a nap minden órájában, a hét minden napján. A gépeket hűteni kell, ez már önmagában is rengeteg pénzbe kerül. A Google a háztartásoknak gyártanak napkollektort Forrás: Dreamstime A napenergia ára a pedig a vártnál nagyobb mértékben csökken, és a piaci becslések szerint ez még így is marad egy darabig. Szeptemberben Abu-Dzabiban egy kínai-japán napenergetikai vegyesvállalat azzal reklámozta magát, hogy 2,5 cent ráfordítással képesek előállítani egy kilowatt energiát. Ez pedig jelentősen olcsóbb, mint a kőolaj- és szénalapú energia költsége. Sharma szerint az, hogy a napenergia egyre olcsóbb, azt jelenti, hogy a kollektorgyártás robbanásszerű növekedni fog. „Kína hihetetlen kapacitásokat hozott a piacra. A világban gyártott panelek 80 százaléka ott készül." Lényegesek a háztartások is De hogy jön ide, hogy a Google napkollektort adna el a háztartásoknak? - tehetjük fel a kérdést. A cégnek az a válasza, hogy szeretnék felmérni a világ napenergia-potenciálját. A kollektorok ugyanis alkalmasak lennének arra, hogy adatokat küldjenek vissza a nekik. Adatokat, amelyekre már rá lehetne építeni egy hosszú távú energetikai stratégiát. Elfújta a szél a megújuló energia árait? Fotó: Talán Csaba A világban megtermelt energiának még mindig csak körülbelül 1 százalékát nyerjük a Napból, de a szegmens növekedése egyre gyorsabb, az árak pedig jövőre akár további 30 százalékkal csökkenhetnek Sharma szerint. Let's block ads! (Why?) Forrás...