Minket már letaglózott Cannes-ban a félelmetessé fazonírozott Steve Carell, a sikerért vérző ököllel küzdő tizenéves jazzdobos és a kiöregedett sztárt fergeteges ripacskodással hozó Julianne Moore, de a magyar nézők mikor láthatják a fesztivál szuper filmjeit? Cikkünkből kiderül. Két nap, egy éjszaka Bemutató: október (Mozinet) Kritikánk: Marion Cotillard kénytelen könyörögni az állásáért hirdetés Két nap, egy éjszaka Forrás: Cannes Film Festival A Dardenne testvérek új filmjében Marion Cotillard egy gyári munkást alakít, akinek egy hétvégéje van rá, hogy meggyőzze a munkatársait, hogy a főnökük által szervezett szavazáson voksoljanak a bónuszuk ellenében arra, hogy ő megtarthassa az állását. Erős, mint minden Dardenne-film, de egy ismeretlen, kevésbé szép színésznővel talán még ennél is jobb lett volna. * * * A királynőért és a hazáért (Queen and Country) Bemutató: október (Vertigo) Queen and Country Forrás: Vertigo John Boorman Rendezők Kéthetén bemutatott, könnyed és kedves filmje az 50-es években, a koreai háború idején játszódik, és két olyan mázlis katona (Callum Turner és Caleb Landry Jones) barátságáról szól, akiknek nem kell a frontra menniük, hanem instruktorként a kiképzőtáborban maradnak. * * * Jimmy's Hall Bemutató: november (Mozinet) Jimmy's Hall Forrás: Mozinet A legtöbb cannes-i szereplés rekordját tartó Ken Loach idén már tizenkettedszer vett részt a fesztivál versenyprogramjában. Új filmje a 30-as évek Írországában játszódik, és egy politikailag aktív férfiról szól, aki az USA-ból hazaköltözik ír szülőfalujába, és nyit egy tánctermet, ahol a fiatalok szabadon szórakozhatnak. * * * The Search Bemutató: november (Vertigo) Kritikánk: A gyerekeket nem lövik le, ugye? The Search Forrás: Cannes Film Festival A The Artist óriási sikere után Michel Hazanavicius egy kissé szentimentális és didaktikus, de jó szándékú drámát csinált a csecsen háborúról. Női főszereplője ismét saját felesége, Bérénice Bejo, aki egy EU-intézmény alkalmazottját alakítja, aki segíteni próbál egy családjától elszakadt csecsen kisfiúnak. * * * Force Majeure Bemutató: ősz (Cirko Film) Kritikánk: Apu, te önző állat! Force majeure Forrás: Cannes Film Festival Ruben Östlund (Akaratlanul, Play - Gyerekjáték) drámájában egy sívakáción részt vevő svéd családban óriási feszültséget kelt, hogy egy véletlen során kiderül, az apa nem biztos, hogy megvédené feleségét és gyerekeit, ha bajba kerülnének. A nyomasztó témát Östlund meglepően sok humorral és váratlan, szellemes megoldásokkal dolgozza fel. * * * Leviathan Bemutató: ősz (Cirko Film) Leviathan Forrás: Cirko Film Andrej Zvjagincev (A visszatérés, Elena) filmje Jób történetét helyezi át a modern Oroszországba, ahol egy fiával és második feleségével kiegyensúlyozottan élő férfit politikai korrupció és személyes tragédia tesz tönkre. * * * The Captive Bemutató: ősz (Cinetel) Kritikánk: Nemcsak pedofil, hülye is The Captive Forrás: Cannes Film Festival Atom Egoyan gyerekrablós-molesztálós thrillerje logikátlanságaival és modorosságával fárasztóbb, mint amennyire izgalmas, de az elrabolt kislány kétségbeesett apját játszó Ryan Reynolds meglepően erős alakítást nyújt benne, és a kanadai tél sem rossz. * * * Maps to the Stars Bemutató: ősz (Cinetel) Kritikánk: Hollywoodban mindenki őrült Maps to the Stars Forrás: Cannes Film Festival David Cronenberg egy ideje már nincs csúcsformában, de új filmje lényegesen kevésbé fontoskodó és kategóriákkal szórakoztatóbb, mint előző munkája, a Cosmopolis volt. A züllött, valóságtól elrugaszkodott, beteg hollywoodi világot pécézte ki magának, és ha nem is mond róla sok újat, legalább viccesen mesél. A kiöregedett filmsztárt alakító Julianne Moore megérdemelt színésznői díjjal távozott Cannes-ból. * * * Foxcatcher Bemutató: 2015 január (InterCom) Kritikánk: Veszélyes, ha egy őrült osztja a pénzt Foxcatcher Forrás: Cannes Film Festival A Capote és a Pénzcsináló rendezőjének, Bennett Millernek az új filmje megtörtént esetet dolgoz fel: a multimilliomos John Du Pont (Steve Carell) a 80-as évek végén kitalálta, hogy csúcsbirkózókat fog kiképezni a birtokán. Az olimpiai bajnok Schultz fivérek (Channing Tatum és Mark Ruffalo) beköltöztek Du Ponthoz, ami végül tragikus eseményhez vezetett. A kritikusok máris Oscar-jelölést jósolnak a Cannes-ban rendezői díjjal kitüntetett Millernek és a hihetetlen átalakulást produkáló Carellnek. * * * Téli álom (Winter Sleep) Bemutató: 2015 január (Vertigo) Téli álom Forrás: Vertigo A 196 perces Arany Pálma-nyertes film az anatóliai hegyekben játszódik, és azt mutatja be, hogyan alakul a viszony három ember (férj, feleség és a férj lánytestvére) közt, akik a hó miatt tartósan összezárva kénytelenek létezni a hegyi szállóban, amelyet ők tartanak fenn. * * * Clouds of Sils Maria Bemutató: 2015 eleje (Cirko Film) Clouds of Sils Maria Forrás: Cannes Film Festival A legfelszínesebb értelmezés szerint Olivier Assayas filmje egy középkorú színésznő (Juliette Binoche) személyes válságáról szól, de ennél sokkal több van benne: egy sokrétegű, okos, mégis könnyen emészthető dráma női identitásokról, kapcsolatokról, értékekről, Kristen Stewart első igazán meggyőző alakításával. * * * Amour fou Bemutató: 2015 február (Cirko Film) Amour fou Forrás: Cirko Film Jessica Hausner (Lourdes) arra a bravúrra volt képes, hogy bizarr romantikus komédiaként dolgozta fel a német romantikus költő, Heinrich von Kleist 1811-es öngyilkosságát. A fiatal Heinrich először unokatestvérét próbálja meggyőzni arról, hogy öljék meg magukat együtt, de nem jár sikerrel, aztán egy súlyos beteg, férjezett nőnél lesz befutó. * * * Whiplash Bemutató: még nincs dátum (InterCom) Kritikánk: Ha nem vérzel, kókler vagy Whiplash Forrás: Cannes Film Festival Damien Chazelle első, Sundance-nyertes nagyjátékfilmje egy tizenkilenc éves fiúról (Miles Teller) szól, aki jazzdobos szeretne lenni, és bekerül egy kíméletlen, ám diákjaiból a maximumot kipréselő tanár (J. K. Simmons) zenekarába. Két szuper alakítás és végig magával ragadó ritmus. Itt egy meggyőző részlet a filmből. * * * Le Meraviglie Bemutató: még nincs dátum Le Meraviglie Forrás: Cannes Film Festival A cannes-i zsűri nagydíját elnyerő film egy méhészkedésből élő olasz falusi család sok változást hozó nyarát meséli el. A filmet Alice Rohrwacher rendezte, aki nővérére, Alba Rohrwacherre (A prímszámok magánya) bízta a legidősebb lánygyerek megformálását, Monica Bellucci pedig egy titokzatos tévés személyiséget alakít a filmben. * * * Mr. Turner Bemutató: nem biztos, hogy mozikba kerül (InterCom) Kritikánk: Festő úr, jöjjön már egy kicsit közelebb! Mr. Turner Forrás: Cannes Film Festival Mike Leigh filmje a híres 19. századi brit tájképfestő, William Turner pályájának és életének utolsó huszonöt évét meséli el, kissé távolságtartó stílusban. A címszereplő Timothy Spall színészi díjat nyert Cannes-ban. http://www.origo.hu/filmklub/blog/o...zaka-teli-alom-foxcatcher-whiplash-force.html