Hmm ez Érdekes Mikor jönnek a cannes-i filmek?

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' nonoka hozta létre. Ekkor: 2014. május 27..

  1. nonoka /

    Csatlakozott:
    2011. január 02.
    Hozzászólások:
    27,115
    Kapott lájkok:
    2,448
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Minket már letaglózott Cannes-ban a félelmetessé fazonírozott Steve Carell, a sikerért vérző ököllel küzdő tizenéves jazzdobos és a kiöregedett sztárt fergeteges ripacskodással hozó Julianne Moore, de a magyar nézők mikor láthatják a fesztivál szuper filmjeit? Cikkünkből kiderül.

    Két nap, egy éjszaka
    Bemutató: október (Mozinet)
    Kritikánk: Marion Cotillard kénytelen könyörögni az állásáért
    hirdetés
    [​IMG] Két nap, egy éjszaka
    Forrás: Cannes Film Festival

    A Dardenne testvérek új filmjében Marion Cotillard egy gyári munkást alakít, akinek egy hétvégéje van rá, hogy meggyőzze a munkatársait, hogy a főnökük által szervezett szavazáson voksoljanak a bónuszuk ellenében arra, hogy ő megtarthassa az állását. Erős, mint minden Dardenne-film, de egy ismeretlen, kevésbé szép színésznővel talán még ennél is jobb lett volna.
    * * *​
    A királynőért és a hazáért (Queen and Country)
    Bemutató: október (Vertigo)
    [​IMG] Queen and Country
    Forrás: Vertigo

    John Boorman Rendezők Kéthetén bemutatott, könnyed és kedves filmje az 50-es években, a koreai háború idején játszódik, és két olyan mázlis katona (Callum Turner és Caleb Landry Jones) barátságáról szól, akiknek nem kell a frontra menniük, hanem instruktorként a kiképzőtáborban maradnak.
    * * *​
    Jimmy's Hall
    Bemutató: november (Mozinet)


    [​IMG] Jimmy's Hall
    Forrás: Mozinet

    A legtöbb cannes-i szereplés rekordját tartó Ken Loach idén már tizenkettedszer vett részt a fesztivál versenyprogramjában. Új filmje a 30-as évek Írországában játszódik, és egy politikailag aktív férfiról szól, aki az USA-ból hazaköltözik ír szülőfalujába, és nyit egy tánctermet, ahol a fiatalok szabadon szórakozhatnak.
    * * *​
    The Search
    Bemutató: november (Vertigo)
    Kritikánk: A gyerekeket nem lövik le, ugye?
    [​IMG] The Search
    Forrás: Cannes Film Festival

    A The Artist óriási sikere után Michel Hazanavicius egy kissé szentimentális és didaktikus, de jó szándékú drámát csinált a csecsen háborúról. Női főszereplője ismét saját felesége, Bérénice Bejo, aki egy EU-intézmény alkalmazottját alakítja, aki segíteni próbál egy családjától elszakadt csecsen kisfiúnak.
    * * *​
    Force Majeure
    Bemutató: ősz (Cirko Film)
    Kritikánk: Apu, te önző állat!
    [​IMG] Force majeure
    Forrás: Cannes Film Festival

    Ruben Östlund (Akaratlanul, Play - Gyerekjáték) drámájában egy sívakáción részt vevő svéd családban óriási feszültséget kelt, hogy egy véletlen során kiderül, az apa nem biztos, hogy megvédené feleségét és gyerekeit, ha bajba kerülnének. A nyomasztó témát Östlund meglepően sok humorral és váratlan, szellemes megoldásokkal dolgozza fel.
    * * *​
    Leviathan
    Bemutató: ősz (Cirko Film)
    [​IMG] Leviathan
    Forrás: Cirko Film

    Andrej Zvjagincev (A visszatérés, Elena) filmje Jób történetét helyezi át a modern Oroszországba, ahol egy fiával és második feleségével kiegyensúlyozottan élő férfit politikai korrupció és személyes tragédia tesz tönkre.
    * * *​
    The Captive
    Bemutató: ősz (Cinetel)
    Kritikánk: Nemcsak pedofil, hülye is
    [​IMG] The Captive
    Forrás: Cannes Film Festival

    Atom Egoyan gyerekrablós-molesztálós thrillerje logikátlanságaival és modorosságával fárasztóbb, mint amennyire izgalmas, de az elrabolt kislány kétségbeesett apját játszó Ryan Reynolds meglepően erős alakítást nyújt benne, és a kanadai tél sem rossz.
    * * *​
    Maps to the Stars
    Bemutató: ősz (Cinetel)
    Kritikánk: Hollywoodban mindenki őrült
    [​IMG] Maps to the Stars
    Forrás: Cannes Film Festival

    David Cronenberg egy ideje már nincs csúcsformában, de új filmje lényegesen kevésbé fontoskodó és kategóriákkal szórakoztatóbb, mint előző munkája, a Cosmopolis volt. A züllött, valóságtól elrugaszkodott, beteg hollywoodi világot pécézte ki magának, és ha nem is mond róla sok újat, legalább viccesen mesél. A kiöregedett filmsztárt alakító Julianne Moore megérdemelt színésznői díjjal távozott Cannes-ból.
    * * *​
    Foxcatcher
    Bemutató: 2015 január (InterCom)
    Kritikánk: Veszélyes, ha egy őrült osztja a pénzt
    [​IMG] Foxcatcher
    Forrás: Cannes Film Festival

    A Capote és a Pénzcsináló rendezőjének, Bennett Millernek az új filmje megtörtént esetet dolgoz fel: a multimilliomos John Du Pont (Steve Carell) a 80-as évek végén kitalálta, hogy csúcsbirkózókat fog kiképezni a birtokán. Az olimpiai bajnok Schultz fivérek (Channing Tatum és Mark Ruffalo) beköltöztek Du Ponthoz, ami végül tragikus eseményhez vezetett. A kritikusok máris Oscar-jelölést jósolnak a Cannes-ban rendezői díjjal kitüntetett Millernek és a hihetetlen átalakulást produkáló Carellnek.
    * * *​
    Téli álom (Winter Sleep)
    Bemutató: 2015 január (Vertigo)
    [​IMG] Téli álom
    Forrás: Vertigo

    A 196 perces Arany Pálma-nyertes film az anatóliai hegyekben játszódik, és azt mutatja be, hogyan alakul a viszony három ember (férj, feleség és a férj lánytestvére) közt, akik a hó miatt tartósan összezárva kénytelenek létezni a hegyi szállóban, amelyet ők tartanak fenn.
    * * *​
    Clouds of Sils Maria
    Bemutató: 2015 eleje (Cirko Film)
    [​IMG] Clouds of Sils Maria
    Forrás: Cannes Film Festival

    A legfelszínesebb értelmezés szerint Olivier Assayas filmje egy középkorú színésznő (Juliette Binoche) személyes válságáról szól, de ennél sokkal több van benne: egy sokrétegű, okos, mégis könnyen emészthető dráma női identitásokról, kapcsolatokról, értékekről, Kristen Stewart első igazán meggyőző alakításával.
    * * *​
    Amour fou
    Bemutató: 2015 február (Cirko Film)
    [​IMG] Amour fou
    Forrás: Cirko Film

    Jessica Hausner (Lourdes) arra a bravúrra volt képes, hogy bizarr romantikus komédiaként dolgozta fel a német romantikus költő, Heinrich von Kleist 1811-es öngyilkosságát. A fiatal Heinrich először unokatestvérét próbálja meggyőzni arról, hogy öljék meg magukat együtt, de nem jár sikerrel, aztán egy súlyos beteg, férjezett nőnél lesz befutó.
    * * *​
    Whiplash
    Bemutató: még nincs dátum (InterCom)
    Kritikánk: Ha nem vérzel, kókler vagy
    [​IMG] Whiplash
    Forrás: Cannes Film Festival

    Damien Chazelle első, Sundance-nyertes nagyjátékfilmje egy tizenkilenc éves fiúról (Miles Teller) szól, aki jazzdobos szeretne lenni, és bekerül egy kíméletlen, ám diákjaiból a maximumot kipréselő tanár (J. K. Simmons) zenekarába. Két szuper alakítás és végig magával ragadó ritmus. Itt egy meggyőző részlet a filmből.
    * * *​
    Le Meraviglie
    Bemutató: még nincs dátum
    [​IMG] Le Meraviglie
    Forrás: Cannes Film Festival

    A cannes-i zsűri nagydíját elnyerő film egy méhészkedésből élő olasz falusi család sok változást hozó nyarát meséli el. A filmet Alice Rohrwacher rendezte, aki nővérére, Alba Rohrwacherre (A prímszámok magánya) bízta a legidősebb lánygyerek megformálását, Monica Bellucci pedig egy titokzatos tévés személyiséget alakít a filmben.
    * * *​
    Mr. Turner
    Bemutató: nem biztos, hogy mozikba kerül (InterCom)
    Kritikánk: Festő úr, jöjjön már egy kicsit közelebb!
    [​IMG] Mr. Turner
    Forrás: Cannes Film Festival

    Mike Leigh filmje a híres 19. századi brit tájképfestő, William Turner pályájának és életének utolsó huszonöt évét meséli el, kissé távolságtartó stílusban. A címszereplő Timothy Spall színészi díjat nyert Cannes-ban.
    http://www.origo.hu/filmklub/blog/o...zaka-teli-alom-foxcatcher-whiplash-force.html