Kapcsolódó cikkek: A héten jelenik meg a várva-várt Battlefield 1. Hogy megkönnyítsük a játékban történő eligazodást, a szokásostól eltérően egy egész cikksorozatban szedjük ízekre a programot, hogy mindent eláruljunk róla, amit tudni érdemes a játék megkezdése előtt. Megismertetjük veletek a választható karakterosztályokat, az Elite-eket, a járműveket, a fegyvereket, egyszóval igyekszünk mindent összeszedni, amiről érdemes értekezni. Most a Scout osztály kerül terítékre. A Scout osztályt talán a legnehezebb játszani mind közül, okos megközelítést, hideg fejet igényel. Fő fegyvere a legnagyobb hatótávval rendelkező mesterlövészpuskák közül kerül ki, oldalfegyverét csak szükség esetén rántja elő, ha óvatlansága miatt az ellenség a hátába kerül. A jó mesterlövész higgadt, távolról fedezi csapattársait, és sosem marad két lövésnél tovább egy helyen. És ami a legfontosabb, szpottol! Fegyverek és használatuk Ahogy már említettük, a (bolt-action; lever action) mesterlövészpuskáinál egyik más osztály sem rendelkezik nagyobb lőtávű mordállyal, ráadásul ezek a fellelhető legerősebbek is a játékban, ezt ellenpontozandó a tűzgyorsaságuk alacsony, a tárazás hosszadalmas. Hogy hatékonyan lehessen használni ezeket, fontos megérteni és gyakorlat útján kitapasztalni, hogy mennyi idő alatt és milyen eséssel ér a célponthoz a golyó, és ennek megfelelően elé és fölé célozni, ebben a távcső lencséjére rajzolt osztás nyújthat viszonyítási alapot. A fegyver kilengésénél sokat segít a lélegzet visszatartása, de levegő nélkül senki sem bírja örökké, úgyhogy csak a lövés „vonalba állításánál” érdemes így tenni. Szintén tudni kell, hogy a távcsövön nézelődés közben annak lencséjén időnként megcsillan a fény, ezzel elárulva a lőállás pozícióját. Tehát csak akkor távcsövezz, ha lőni is fogsz, és sűrűn változtasd a leshelyed! És könyörgöm az égbe, ha nem is lősz, vagy elvéted, legalább szpottolj! Az oldalfegyver legfeljebb önvédelemre jó, korántsem olyan hatékony mint a többi karakterosztály pisztolyai. Nem a harc sűrűjébe való, de önvédelemre tökéletes, ha már egyszer lebuktál egy második esélyt még adhat. Kütyük és hasznuk Az egyedi fegyverek mellett a Scout pár hasznos eszközzel is fel van vértezve, mint például a jelzőpisztoly, botlózsinóros akna, és speckó páncéltörő lövedék választott elsődleges fegyverébe. A jelzőpisztoly (Flare Gun) pont azt csinálja, amire számítani lehet neve hallatán, kétféle lőszerrel működtethető. A Spot Flare egy adott körben minden ellenséget felfed a radaron, a Flash Flare pedig egy villanógránát hatásával bír, azzal a nyilvánvaló különbséggel, hogy ezt kilőni kell, nem eldobni. Ja, és a jelzőlövedék, avagy fáklya forrón ég, minimális sebzést is okoz. A K Bullet gyakorlatilag egy páncéltörő lövedék, ebből beszületésenként 5 darab van, úgyhogy csínján kell bánni velük. Páncélozott gyalogság ellen értelemszerűen kifejezetten hatékony, a profibbak járműveket is ki tudnak iktatni vele egy ideig, azok motorját célozva. A Tripwire Bomb, magyarul botlózsinóros aknából kettő áll rendelkezésre, és az óvatlan vagy kapkodó ellenfelek számára kellemetlen meglepetéssel szolgál. Átjárók, lövészpozíció fedezésére elsőrangú. Három kiszerelésben választható, melyek mind magukért beszélnek: gáz-, robbanó-, és gyújtótöltettel szerelve. A Sniper Decoy egy elterelő bábu, ami az ellenség számára a megtévesztésig hasonlít a mesterlövészre, menekülésnél hátrahagyva időt lehet nyerni vele, de az ügyesebbek csalinak használják egy csapda felállításánál. Bárki aki rálő, feltűnik a radaron, de csakis a felállítója számára. A Sniper Shield egy hordozható fedezék, ami egy kis résen keresztül célzást tesz lehetővé, de csak kúszó pozícióban ér valamit, akkor is csak szemből. A lövészárok periszkóp (Trench Periscope) elsősorban lövészárkokkal tűzdelt pályákon hasznos, de akkor nagyon. Segítségével az árok relatív biztonságából lehet kukucskálni, és ami a legfontosabb, szpottolni! Let's block ads! (Why?) Forrás...