Kicsit több, mint egy hónapja elérhető a ténylegesen korlátlan mobilinternet csomag a Telenortól. Ennek örömére kaptunk egy kis összefoglalót a szolgáltatótól, amiben leírják, mire használták előfizetőik a hirtelen nyakukba szakadt szabadságot. Azt azért gyorsan le kell szögeznünk, hogy korlátlan mobilinternet korábban is létezett már hazánkban a UPC jóvoltából, azonban ezek a csomagok jelentősen lekorlátozott sávszélességgel működnek, így főleg böngészésre vagy online zenehallgatásra használhatóak. A sima böngészés csak a harmadik legtöbb forgalmat generált tevékenység a mobilnettel. A videózás és a torrentezés sokkal népszerűbb. Forrás: AFP/Yamil Lage A korlátlan mobilinternet lehetőségére a felhasznált adatmennyiség alapján elsősorban a budapesti közönség csapott le; a fővárost Győr, Siófok és Kecskemét követi. Az első 30 napban a belépő szintű, Hello Data Start csomag volt a legnépszerűbb, amely 5990 Ft-ért kínál korlátlan mobilinternetet és 50 perc beszélgetést, azaz a főleg az online szolgáltatások szerelmesei éltek a korlátlanság lehetőségével. A nagyobb csomagok közül a legnagyobb, 19 990 Ft-ért teljes (mobilinternet, hanghívás, SMS) korlátlanságot kínáló Hello Data Premium opciót 35%-kal többen választották, mint az eggyel kisebb tarifatestvérét. A korlátlan csomagok felhasználói az elmúlt 30 napban 123 terabájt forgalmat generáltak, ami – ha csak erre fordítanánk – több mint 82 000 HD film megtekintésére lenne elegendő a MyTV-n, vagy 12 300 000 zeneszám letöltésére Deezeren vagy Spotify-on. Ha manapság, az online streaming korában valaki mégis CD-re írná ezt az adatmennyiséget, 166 232 korongra lenne szüksége; ezeket a lemezeket egymás mellé téve a Hősök terétől a törökbálinti Telenor székházig 18,2 km-es, összefüggő utat lehetne építeni. A Hello Data első 30 napjának adatforgalma 85%-ban 4G és 4G+, 15%-ban pedig 3G hálózaton áramlott. A felhasznált adatmennyiséget tekintetve az első 30 napban a Youtube és MyTV együttes adatforgalma bizonyult legnépszerűbbnek, ezt követően a fájlcserélők, az általános böngészés és a Facebook használata jelentették az élmezőnyt a felhasználók körében. KAPCSOLÓDÓ CIKKEK Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide! Let's block ads! (Why?) Forrás...