Nem az összes hirdetést, csak a zavaróakat próbálja blokkolni a rendszer. Június elején a Google komoly megütközést keltve bejelentette, hogy valamikor a nem túlságosan távoli jövőben beépített reklámblokkoló kerül a Chrome böngészőbe. Ez elég hihetetlen lépésnek tűnik egy nagyrészt reklámok kiszolgálásából élő cégtől, azonban valójában pont a saját érdekeit próbálja védeni a Google: nem az összes reklámot kívánja blokkolni a böngészőjében, csak a kifejezetten zavaróakat. Androidon már tesztelhető a Google Chrome Canary és Dev előzetes változataiban a reklámblokkoló Forrás: Origo Nagyon egyszerű a logika: a reklámblokkolók használata elsősorban azért terjed futótűzként, mert a netezőknek elegük van a zavaró hirdetésekből. A Google technikai eszközzel most elejét venné a bosszantó hirdetések megjelenítésének, így a netezőknek már nem lenne többé fontos, hogy minden egyes reklámot letiltó bővítményt telepítsenek a böngészőikbe. A Google célját nem a reklámok blokkolása, hanem a reklámpiac kitisztítása jelenti. A héten tesztelhetővé vált a vállalat reklámblokkolója: a Chrome androidos verziójának Dev és Canary előzetes változataiban már megtalálható, ráadásul alapértelmezetten aktivált állapotú. A hatásfoka egyelőre nem tisztázott. A reklámblokkoló legkorábban az év idei év vége tájékán landolhat a Chrome stabil kiadásaiban. KAPCSOLÓDÓ CIKKEK Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide! Let's block ads! (Why?) Forrás...