Van Arizonában egy Local Motors nevű cég, ami bemutatta az Olli névre hallgató, külsőre eléggé doboznak kinéző, de azért pofás kis buszát, aminek egyik érdekessége, hogy elektromos és önmagát vezeti, a másik pedig az, hogy szinte teljes egészében 3D-nyomtatóval készült. A Local Motors szerint ez az első olyan négykerekű, ami az IBM Watson autóközpontú, kognitív tanulási platformját használja, az pedig már csak hab a tortán, hogy a busz jelentős része újrahasznosítható. A 12 üléses Olli a tervek szerint a nyáron áll szolgálatba Washington DC utcáin, míg a leleplezés az elmúlt héten történt. A cég vezérigazgatója, John B. Rogers elmondta, hogy korábbi járművük, a Strati bemutatta, hogy miként néz ki egy 5000 dolláros autó, most pedig arra kívánnak rámutatni, hogy milyen lehet az olcsó közösségi közlekedés járműve. Szerinte mindkét koncepció a jövő részét kell, hogy képezze, illetve fontos, hogy a cég szeretné jobban elterjeszteni a mikroüzemek gyakorlatát, hiszen nekik is egészen jól működik. A mikroüzemes módszer lényege egyébként az, hogy a gyártó először nem egy elkészült, és már sorozatgyártható modellt ad el, hanem egy koncepciót. Ha valaki a tervezőasztalon született modell alapján megvenne egy kisbuszt vagy autót, csak akkor kell felhúzni hozzá egy ilyen előállító egységet, amelyben a 3D nyomtatott alkatrészek mellett csak viszonylag kevés egyéb gépre és alkalmazottra van szükség, így tulajdonképpen minden egyes járműtípus gyártását kifejezetten gyorsan és költséghatékonyan lehet megoldani. A vezérigazgató szerint az is fontos, hogy a motor, a szenzorok, illetve az elektronika mind olyan, amit együttműködésben is lehet fejleszteni másokkal. Kitért arra is, hogy az akkumulátorokat megvásárolhatják a Tesla Energy-től, vagy akár a Samsung SDI-től. Az Olli tervezője, Edgar Sarmiento egyébként egy kolumbiai születési illető, aki elmondta, hogy szerette volna, ha Olli minél sokoldalúbb felhasználási területeken dolgozhatna, ami számára leginkább azért fontos, mert Bogotában született, ahol 10 millió ember él, és látta, hogy milyen nagy szükség lenne egy jól működő koncepcióra. Ami biztos, hogy egy magát vezető, kényelmes, nulla emissziójú tömegközlekedési eszköz valóban jó lehet akkor, ha vannak megrendelések rá, és a gyakorlatban is bizonyítja alkalmasságát.