Az Adblock éles kritikát fogalmazott meg a Facebook ellen, amiért a közösségi oldal szembemegy a reklámblokkoló megoldásokkal. MInden azzal kezdődött, hogy a Facebook bejelntette: mindent megtesznek az oldalukon futtatott reklámblokkoló programok illetve bővítmények kiirtásáért. A közösségi oldal egy saját fejlesztésű megoldást eszelt ki, amivel már az asztali gépeken is korlátozni lehet a reklámblokkolókat, ami a Facebook alkalmazásában már eddig is lehetséges volt. A hivatalos indoklás szerint a cél, hogy jobb reklámokat mutathassanak, amiket a felhasználók elfogadnak és nem akarnak majd blokkolni. Valahogy így működik a reklámblokkolás Forrás: AdBlock Plus Az AdBlocknak nagyon nem tetszik Az Adblock Plus ezt követően nyíltan nekiment a Facebooknak, mivel szerintük a vállalat döntése egyértelműen felhasználóellenes.A blokkolóprogram üzemeltetője szerint pont azért kell akár az övékhez hasonló megoldásokat bevetni, hogy az idegesítőnek tartott hirdetésektől megszabadulhassunk. Sőt, ennél is tovább mentek, az Adblock Plus úgy véli,aligha hihető, hogy pont a Facebook ne akarna a lehető legtöbb profitot kitermelni a reklámokból, amiket folyamatosan tolnak le az emberek torkán. A Facebook már korábban is hangot adott azon aggodalmának, hogy a reklámblokkolók komoly veszteségeket okoznak. Azonban ez idáig nem tettek az ügyben konkrét lépéseket. A Procter & Gamble reklámcég marketingigazgatója is úgy véli, meg kell találni az egyensúlyt a nagy tömeg elérése és a precíz hirdetések között. Kapcsolódó cikkek: Let's block ads! (Why?) Forrás...