A szelfiszépítő appok hatalmas üzletnek számítanak Kínában, a szépségmánia többmilliárd dollárt ér. Az ország legnépszerűbb ilyen appjának készítője, a Meitu elkezdett nemzetközileg is terjeszkedni. De vajon a kínaiak szépségről alkotott képe megállja-e a helyét országukon kívül is? Már három milliárd dollárra hízott a Meitu nevű kínai cég értéke, amely kizárólag olyan appokat fejleszt, amelyek szebbé varázsolják a nőket. Kínában úgy is emlegetik őket, mint a cég, amely „isteni eszközöket készít szelfikhez". Havonta több százmillió felhasználó használja aktívan a cég appjait, amelyek arcfelismeréses technológiával, 3D modellek használatával tüntetik el az alanyok szépséghibáit. Kivilágosítják a bőrt, csodálkozóbb tekintetet, kisebb homlokot, és hosszabb combokat varázsolnak az alanynak. Szebbé varázsolja a valóságot Forrás: Imaginechina/Lei kesi - Imaginechina/Lei Kesi Az app népszerűsége sokat elárul a mai Kína digitális kultúrájáról. Ugyan Kína és az internet kapcsolatáról először a cenzúra és a Nagy Tűzfal jut az ember eszébe, ami elvágja Kínát az olyan szolgáltatásoktól, mint a Facebook, vagy a Gmail. Ennek ellenére 2015-ben a világ tíz top internetes cége közül négy kínai vállalat volt. köszönhetően ezt az ország e-kereskedelmi piacon szerzett dominanciájának. Már több mint 700 millióan interneteznek Kínában, ami a világ összes internezőjének ötödét jelenti. A növekedést részben magyarázza az elérhető áron kapható okostelefonok térnyerése. És minden egyes mobilhasználó nagy valószínűséggel fotózásra is használja az appot, legyen az egy szelfi, vagy egy gasztrofotó. A kínai Nagy Tűzfal Kínában tiltva vannak az olyan oldalak, mint a Facebook vagy a Google. A Kínai Nagy Tűzfal számos olyan oldaltól elzárja a kínai internetezőket, amit a Kínai Kommunista Párt károsnak ítél. Többek közt nem lehet használni a YouTube-ot, a Twittert, a Gmailt, és számos nyugati hírportált sem. Ezen oldalak kínai megfelelőit pedig erősen figyeli és cenzúrázza a kínai kormány. Aranytojást tojó szelfik A Meitu jól időzítette első alkalmazásának megjelenését, a 2008-ban alakult cég születésével együtt került be az Oxfordi Szótárba a "szelfi" kifejezés is. A Meitu akkor még egy asztali alkalmazás volt, amit a Google Picasa szerkesztője inspirált. A cég termékfejlesztési igazgatója szerint a cél eleinte az volt, hogy Kínában is meghonosítsák az egyszerű fotószerkesztő appokat. Hamar felismerték, hogy a felhasználók ezt nem a nyári nyaraláson készült képekhez használják legtöbbet, hanem arra, hogy előnyösebbé varázsolják megjelenésüket. Azzal pedig nem szeretnek túl sokat szöszölni, így az appot úgy tervezték, hogy legfeljebb két gombnyomással elérhetővé váljon a szépségideálnak megfelelő külső. A szelfiláz kezdetére időzített a cég Forrás: Imaginechina/Shan he - Imaginechina/Shan He A szépség és az önkifejezés kiemelten fontos a fiatal kínai nők számára, amely egyre jelentősebb vásárlói réteget jelent a cégeknek. A Boston Consulting Group elemzőcég 2012-es előrejelzése szerint a nők összfizetése Kínában a 2000-ben mért 350 milliárd dollárról 4 billióra fog nőni 2020-ra, javul a nők életszínvonala. A Meitu ennek a két tényezőnek köszönheti sikerét: a kínaiak mobil iránti megszállottságának, és az egyre fizetőképesebb, szépség iránt sóvárgó kínai nőknek. Van, aki ebben az álomban élne A felhasználók pedig serényen szelfiznek, nem csak a saját közösségi oldalaikon, de a társkeresőkön is. Tinting Cu, 24 éves főiskolai végzős elmondása szerint az életét is megváltoztatta az app, naponta két órát tölt szelfik készítésével. „Manapság, amikor a lányok valahová kimozdulnak, az egyet jelent azzal, hogy fotókat készítenek és kiposztolják a profiljaikra"- tartja a szelfiimádó lány. Ugyan a szépítő app használata átverésnek tűnik, mert torzítja a valóságot, az app rajongói szerint az magabiztosságot kölcsönöz nekik, és kiutat jelent a valódi világ elvárásainak nyomása alól. Pénzzé kell tenni A Meitu legismertebb terméke a MeituPic, az az egygombos szépségapp, amivel nagy ismertségre tett szert, de több apró képszerkesztő, és videószerkesztő programot is színesíti a kínálatot. Hardver terén is meglovagolja a cég a szelfiőrületet: egy olyan telefont is kiadtak, amelyek dupla 21 megapixeles kamerát kapott a tökéletes szelfikért. A cég bevétele javarészt appon belüli hirdetésekből származik, és ezekbőla prémium, szelfizéshez gyártott telefonokból. Telefonokat is gyárt a szelfikhez a Meitu Forrás: Imaginechina/Sun xinming - Imaginechina/Sun Xinming A befektetőket igazán a Meitu fiatal női bázisa érdekéi. Az elemzők szerint a következő lépés a közösségépítés, és új üzleti modell lenne, de a cég távlati tervei közt szerepel egy olyan szépségiparra alapuló ökoszisztéma is, amelyhez már gyártók és szépségmárkák is társulhatnának. Van, ahol nem a fehér bőr a nyerő A Meitu agresszívan terjeszkedik, Kínán kívül vannak már irodái Santa Monicában, Palo Altóban, Kaliforniában, Londonban, Tokióban és Brazíliában is. A kérdés csak az, hogy a Meitu szépséggel kapcsolatos elképzelése Kínán kívül is megállja-e majd a helyét. Ebben első komolyabb partnere a Facebook, a közösségi óriás áprilisban jelentette be éves fejlesztői konferenciáján, hogy az iOS-es felhasználók már átalakíthatják a Meitu BeautyPlus segítségével profilvideóikat. A Facebook is lecsapott a Meitu szerkesztőjére Forrás: Meitu Az app gyorsan terjedt Dél-Ázsiában, de a lokalizáció kihívás elé állítja majd az Egyesült Államokban, ahol inkább a barnult bőr hívei a hölgyek. Tavaly a Buzzfeed nevű amerikai portál tesztelte az appok amerikai nők körében, akik megrökönyödtek a bőrfehérítő szűrőn. A Meitu-nak ezeket a kulturális különbségeket is figyelembe kell majd vennie ha azt akarja, hogy a tengerentúl is hódítson az app. „Elképesztően érdekes, hogy a nők szépségideálja mennyire változik a különféle piacokon"- fejtette ki gondolatait a cég a Washington Postnak adott interjújában. Elemzők szerint azonban a Meitu anélkül is sikeres globális márka lehet, hogy befutna az Egyesült Államokban. KAPCSOLÓDÓ CIKKEK Let's block ads! (Why?) Forrás...