Nyergesvontatóval próbálkozik a Ford Európában A Ford eleddig nem nagyon merészkedett a nagy teherautók piacára. Legnagyobb modelljük, a Cargo leginkább Amerika déli féltekén került csak a kereskedésekbe. Máshol nem nagyon lehetett olyan 18-kerekű szerelvénnyel találkozni, melynek elején a Ford kék ováldísze virított volna. Ez persze nem jelenti azt, hogy a cég lemondana az ebben a szegmensben kereshető pénzről, ennek ékes bizonyítéka a legújabb Ford Cargo, mely első ránézésre egy tisztességesen megtervezett és megépített nyergesvontató. A járművet ráadásul a vállalat globális stratégiájának keretein belül fejlesztették. Mivel Brazíliában ez már egy bevált típus, ezért egyértelműen az ottani igényeknek megfelelően alakították a Cargo-t, a Ford sao paolo-i tervezőközpontjában. Azonban a termék Európában is az utakra kerül a gyártó szándékai szerint, így a vállalat kelet-európai és török szakembereinek is volt beleszólása a fejlesztésbe. Így elvileg egy olyan jármű született mely megfelel a világon mindenkinek és versenyképes lehet a nehéz-teherautók piacán, még Európában is. Részletes technikai adatokat még nem közöltek, de a Ford állítása szerint egy teljesen új motorcsaládot készítettek a Cargo számára, mely akár egy 56 tonnás szerelvény mozgatására is képes és felveszi a versenyt fogyasztásban is a kontinensen kapható vontatókkal. Egy valami azonban biztos a Cargo-val kapcsolatban, Észak-Amerikába nem kívánja piacra dobni a Ford.