1989 óta tudjuk, hogy várost üzemeltetni korántsem könnyű: ekkor dobta piacra a Maxis a Simcity névre hallgató városszimulátor első változatát, amelyből egy örök életre megtanulhattuk, hogy ha 7% fölé visszük a személyi jövedelemadó mértékét, akkor városlakóink páni gyorsassággal indítják el a kivándorló hadműveletet, ennél pedig az sem volt meglepőbb, amikor Godzilla kimászott a tengerből és a legnagyobb átlók mentén porig rombolta a városunkat. A Sim-játékok sora innentől kezdve csak bővült, hangyafarmtól az életszimulátorig, az egyik legérdekesebb azonban a mai napig a Yoo Saito fejlesztette SimTower marad, ami egyszerre felhőkarcoló- és liftszimulátor. Ebben többek között éttermeket, irodákat, hotelszobákat, orvosi központokat, parkolókat kellett építeni, illetve a legideálisabban összekötni ezeket liftekkel. Ezért is lett ez az a Sim-játék a sorozatban, amely elsőként vált igazán személyes közösségszimulátorrá: míg a Simcityben csak azt nézhettük, hogy embereink közlekednek valahonnan valamerre, addig egy toronyban megfigyelve életüket sokkal személyesebbé vált az élmény. Ehhez a személyességhez tér vissza a Plethora Project új játéka, a Block’hood, amelyben egy óriási toronyházat kell felhúznunk, menedzselnünk és karbantartanunk. Érdekessége viszont az, hogy ebben a toronyban az emberek legalább annyira élnek, mint amennyire dolgoznak is, így egy teljesen önellátó, önfenntartó komplexumot szükséges létrehoznunk – döntéseink és építkezéseink során pedig legalább annyira kell figyelni a gazdasági követelményekre és az erőforrás-menedzsmentre, mint a statikára, a designra vagy minden rákfene alapjára, az amortizációra. Ahogy a fenti trailerből is látszik, toronyházunkat kockákból építhetjük fel: minden kocka egy bizonyos funkcionális épületelemnek felel meg: boltnak, lakásnak, fának, napelemnek, stb. Minden egyes ilyen modulnak van egy igénye (input) és termel valamit (output): egy fának vízre van igénye, hogy oxigént termelhessen, egy boltnak pedig vásárlókra ahhoz, hogy pénzt tudjon termelni. Mivel jelenleg több mint 20 féle alapkövetelmény-típus van még az embereken és a vízen kívül, gondolhatjuk, hogy alapos tervezésre van szükség ahhoz, hogy tornyunk a legtovább maradhasson önfenntartó. Ha ugyanis egy épületelem nem kapja meg az inputját, akkor nem is hasznos eleme a rendszernek, emiatt gyorsan amortizálódni kezd, majd el is pusztul. A játéknak többfajta játékmódja van: nemcsak a “megkapunk mindent és építkezzünk kedvünk szerint” sandbox módot próbálhatjuk ki, hanem adott a bizonyos problémák megoldására kihegyezett challenge mód, illetve az egyetemi kutatók figyelmére igényt tartó, az ő kutatásaikat elősegítő ún. research mód is, hiszen maga a játék is egy ilyen egyetemi környezetben született és számos gyakorlatba is átültethető, rendszerépítési haszna van, állítják a fejlesztők. A játék jelenleg a Steamen és a GOG.com-on szerezhető be és Early Access fejlesztési fázisban van, azaz még korántsincs kész: a fejlesztők ugyan elhelyezték a játék egy kipróbálható változatát, de ezt folyamatosan fejlesztik, mind saját terveik, mind pedig a játékosok által javasolt ötletek alapján.