Tech Összeálltak A Legnagyobb Magyar Portálok

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' klarensz hozta létre. Ekkor: 2014. október 15..

  1. klarensz / Moderator Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2012. június 27.
    Hozzászólások:
    16,928
    Kapott lájkok:
    2,488
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Hirdetések értékesítésében szövetkezik az Origo, a CEMP és a Centrál. A közös vállalkozás segíthet itthon tartani az online reklámbevételeket.

    Az induló HOPPex (Hungarian OmniPublisher Programmatic Exchange ) néven induló rendszer tagjai az Origót is kiadó Origo Zrt., az Indexet is kiadó CEMP, illetve az egykori Sanoma kiadványait birtokló Centrál Médiacsoport lesznek. A kezdeményezést az Internet Hungary konferencián jelentették be kedd este.

    A tervek szerint az új rendszer a szükséges engedélyek beszerzését követően a jövő év elején indulhat el. Egy rövid tesztidőszakot követően más magyar tartalomszolgáltatók is csatlakozhatnak majd hozzá.


    hirdetés
    Ez egy programozott hirdetési piactér
    A tervezett programozott piacteret nyújtó rendszer egy külön vállalkozásként fog üzemelni, amelynek feladata, hogy programozott módszerrel értékesítsen hirdetéseket a tagok internetes oldalain.

    Erre azért van szükség, mert a digitális médiában reklámra elköltött összegek egyre nagyobb részét adják már el automatizált rendszereken keresztül ahelyett, hogy az ügynökségek és hirdetők egyesével megállapodást kötnének egy-egy portállal a hirdetések elhelyezéséről.

    Itthon maradnak a hirdetési bevételek
    Ez azonban leginkább a Facebookhoz vagy a Google-hoz hasonló külföldi online óriáscégeknek kedvez, a HOPPex célja pedig az, hogy a hazai szereplőknél maradhasson az online reklámbevételek minél nagyobb része.

    [​IMG]
    Vaszily Miklós, Origo Zrt. vezérigazgatója bejelenti a Hoppex létrejöttét az Internet Hungary 2014-en

    Fotó: Szabó Gábor - Origo


    Az IAB Adex adatai szerint 2009 óta 16 százalékkal csökkent a magyar szereplők részesedése a display költésekből. A bevételek megtartására szükség van ahhoz, hogy az ingyenes hírtartalmak jó minőségben elérhetők maradjanak a magyar weben is. A Facebookon, Google-on vásárolt hirdetések összegeinek jelentős része ugyanis az amerikai anyacégek bevételeit növeli.

    Fellendítheti a magyar internetes hirdetések piacát
    "A HOPPex elindításával nem kisebb kihívást vállalunk fel, mint hogy az összefogás erejével, fenntartható módon biztosítsuk a display hirdetési piac magyar szereplőinek versenyképességét." – mondta Vaszily Miklós, az Origo vezérigazgatója.

    Ziegler Gábor, a CEMP ügyvezető igazgatója azt emelte ki, hogy a HOPPex a tartalomszolgáltatók felületeit aggregálja, így egyszerre tud hatékonyságot és egyedülálló márkabiztonságot nyújtani a programozott vásárlás iránt érdeklődő hirdetőknek. A Centrál Médiacsoportot igazgató Varga Zoltán szerint az új piactér a teljes online hirdetési piacot fellendíti majd.
    Összeálltak a legnagyobb magyar portálok