Hmm ez Érdekes Ötezer Forint Alatt Is Lehetne Repülni Amerikába

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' nonoka hozta létre. Ekkor: 2015. március 17..

  1. nonoka /

    Csatlakozott:
    2011. január 02.
    Hozzászólások:
    27,115
    Kapott lájkok:
    2,448
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    A Ryanair 4-5 éven beül beindítja a transzatlanti járatokat, már csak megfelelő repülőgépek kellenek hozzá.

    A Ryanair igazgatótanácsa elfogadta, hogy olyan társaságot hoz létre, amely transzatlanti járatokat üzemeltet. Az ír fapados légitársaság leánycége 4-5 éven belül elindítja járatait Európából az amerikai városokba, mihelyst beszerzi az Airbustól vagy a Boeingtől az ilyen távolságok repülésére alkalmas gépeket.

    Repülőjegyek már 10 fonttól
    Lesznek promóciós jegyek már 10 fontért (4200 forint) is Amerikába egy irányba, a jellemző ár azonban 99 font (42 ezer forint) vagy annál több lesz – idézi a Financial Times Kenny Jacobs marketingigazgatót. A cég igazgatója azt is elárulta, hogy a helyek akár felét prémium ülőhelyek alkotják majd.

    [​IMG]
    Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója újabb nagy dobásra készül

    Forrás: AFP/Gerard Julien
    Michael O'Leary, a cég vezérigazgatója már évek óta beszél a transzatlanti járatok beindításának lehetőségéről, ehhez azonban hiányoztak a megfelelő repülőgépek. Az elfogadott terv birtokában most megkezdik a tárgyalásokat a repülőgépgyártókkal.

    Az eddig próbálkozások nem sikeresek
    Fapados transzatlanti járatokkal már a 80-as években megpróbálkozott a Skytrain nevű légitársaság, de csődbe is ment. Nemrég a Norwegian indított járatokat New Yorkba, Los Angelesbe és Fort Lauderdale-be sknadináv városokból és Londonból egy irányba 149 fonttól (64 ezer forint), a norvég diszkont légitársaság azonban tavaly komoly veszteséget könyvelt el az expanzió miatt. A Norwegian stratégiájáról itt írtunk korábban.

    [​IMG]
    A Norwegian Boeing Dreamlinerekkel repül Amerikába

    Forrás: AFP/Poppe, Cornelius
    Pedig a Norwegian Boeing 787 Dreamlinerekkel repül, amely az amerikai repülőgépgyár legfejlettebb, üzemanyag-takarékos típusa. Erre azonban akkora a kereslet, hogy Ryanairnek hosszú éveket kellene várnia a leszállításra. Szóba jöhet még az Airbus új A350 típusa, amelyet az európai gyártó a Dreamliner kihívójának szánt (erről itt írtunk).

    Reszkethetnek a hagyományos társaságok
    A Ryanair lépése mindenesetre alaposan felforgathatja a világ légi iparát. A fapados légitársaságok mára már gyakorlatilag letarolták a rövid távú járatok piacát, a hagyományos társaságok vagy a hosszú távú járataikra szállítanak rá, vagy maguk is elmozdulnak a fapados modell felé a rövidebb távolságokon. A hosszabb távokon ugyanakkor eddig megmaradt a túlsúlyuk.

    [​IMG]
    A Ryanair eddig keskeny törzsű Boeing 737-esekkel repült

    Forrás: Polesz Ábel
    Az elmúlt üzleti évben 82 millió utast fuvarozó Ryanair új vállalkozásának tíz európai bázisa lenne, többek között London Stansted, Dublin, Köln, Berlin és más spanyol, olasz és skandináv városok. A transzatlanti járatok 12-14 európai várost kötnének össze olyan amerikai célpontokkal, mint Boston, Chicago, Florida, Miami, New York és Washington. Az új cég nem a Ryanair neve alatt futna – mondta Jacobs.

    Mik azok a fapadosok?
    A diszkont légitársaságok vagy népszerű nevén fapadosok üzleti modelljükben arra törekednek, hogy a repülőjegyet minél olcsóbban kínálják, ugyanakkor a magasabb kényelmi szolgáltatásokért (csomag, étkezés stb.) külön díjakat szednek. Átszállás esetén többnyire nem vállalják a csomagok átrakását, csak két pont között (point to point) repülnek. A költségeket azzal is igyekeznek leszorítani, hogy a fő célpontoktól kicsit távolabbi, olcsóbb repülőtereket használnak, vagy – ahogy Budapesten is – nem veszik igénybe a repülőtér kényelmi szolgáltatásait. A legutóbbi nyilvános adatok szerint a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmában túlsúlyban voltak a fapados légitársaságok.

    A Ryanairnél a transzatlanti járatok beindításán túl más fronton is komoly változások történnek. A cég korábban arról volt hírhedt, hogy – bár a legolcsóbb jegyeket kínálta útvonalain – az utasokkal igen durván bánt. A társaság utasbarát fordulata 2013 őszén kezdődött el (többek között egyszerűsödött a foglalási rendszer, csökkentek bizonyos díjak), és jelenleg is tart, amiről legutóbb itt írtunk.

    Megvannak a téli menetrendek
    A tavalyinál jóval korábban hozta nyilvánosságra téli menetrendjét a Wizz Air és a Ryanair is. Előbbi már körülbelül két hete megtette ezt, és számos melegebb klímájú, déli célpontra is igen kedvező áron lehet most jegyet venni. A Ryanair tegnap jelentette be a téli menetrendjét, és csütörtökig 100 ezer helyet kínál akciós, 6199 forintos áron európai útvonalain.
    Ötezer forint alatt is lehetne repülni Amerikába