Jövő hónapban indulhat végre a YouTube havidíjas szolgáltatása. A tartalomgyártók vagy elfogadják az új feltételeket, vagy eltűnnek videóik. Október végén indul a YouTube fizetős szolgáltatása, derült ki egy, a cég által a tartalomgyártóknak kiküldött e-mailből. Eszerint10 dolláros (átszámítva 2800 forintos) havidíj lesz. Cserébe nemcsak eltűnnek a reklámok a felületről, de elérhetővé válik a jelenleg bétatesztelés alatt álló Music Key is. Utóbbi a YouTube zeneszolgáltatása, mellyel a Play Music-kal ellentétben nem csak zenéket lehet hallgatni, hanem legális klipeket is lehet nézni. YouTube Music Key Forrás: Android Police A levélben arra kérik az amerikai videós szcénát, hogy október 22-ig bezárólag újítsák meg felhasználói szerződésüket. Ellenkező esetben a feltöltött tartalmak többé nem lesznek megtekinthetőek az Egyesült Államokban, és bevételt sem termelnek többé. A havidíjas rendszer a felhasználók számára is rejt előnyöket. A Google tervei szerint a nagyobb csatornák tulajdonosai az újfajta előfizetői díjból éppúgy részesülnek majd, mint eddig a reklámbevételekből. Talpon akar maradni Tavaly óta pletykálnak róla, hogy fizetőssé válik a YouTube. Idén tavasszal még úgy tűnt, hogy már júniusban elindul az új felület, első közben az Egyesült Államokban, majd fokozatosan a többi országban. A Google így kívánja szavatolni, hogy a videomegosztó versenyképes tudjon maradni a Netflix online tékával, és a többi film- és sorozatstreamelő szolgáltatással szemben. A világ legnépszerűbb videómegosztójának üzemeltetése ugyanis nagyon költséges, jelentős hálózati-, és tárkapacitást igényel. Az eredeti levél tartalma (angolul): For years, YouTube's fans have been telling us they want more — more choice when watching their favorite content, more ways to support their favorite creators and, above all, the option to watch their favorite videos uninterrupted. To give fans more choice we will be launching a new ads-free version of YouTube, available to fans for a monthly fee. This service will create a new source of revenue over time that supplements your advertising revenue. That's why an overwhelming majority of our partners — representing over 95% of YouTube watchtime — have asked for and signed up for this service. As you heard in our previous emails, we want to ensure that fans who choose to pay for an ads-free experience can watch all the same videos that are available on the ads-supported experience. That's why we're asking you to update your agreement to reflect the updated terms for the ads-free service. To accept, simply log into YouTube.com as "pakafka" from a desktop or laptop and follow the prompts by October 22nd. If you haven't signed by that date, your videos will no longer be available for public display or monetization in the United States. That outcome would be a loss for YouTube, a loss for the thriving presence you've built on the platform, and above all, a loss for your fans. We remain committed to working with you, as we always have. And of course, at any time, you can accept the updated terms which will make your videos public and monetizable again. Common FAQs can be found here. We believe these new terms will greatly strengthen our partnership for the future. We went through a similar process three years ago when we began distributing and monetizing your content on mobile devices. Today, mobile represents over half of all watchtime and mobile revenue is up 2x in just the last year. Just as with mobile, we're confident this latest update will excite your fans and generate a previously untapped, additional source of revenue for you. If you have questions or encounter technical difficulties, we're here to help: reach out to us for support here. The YouTube Team http://www.origo.hu/techbazis/20150928-jon-a-fizetos-youtube-havidij-penz-reklam-google-email-szivargas.html