Gazdaság Óriási édességüzletet kötött a Nestlé és a Ferrero

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Mézga hozta létre. Ekkor: 2018. január 18..

  1. Mézga / nem lopott :D

    Csatlakozott:
    2016. május 10.
    Hozzászólások:
    16,667
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    Létrejött az elmúlt évek legnagyobb édességipari üzlete. A Ferrero felvásárolta a Nestlé amerikai üzletágát, az ár 2,8 milliárd dollár volt. Ez persze nem jelenti azt, hogy a Nestlé többé nem lenne ott az Egyesült Államok piacán.


    Bekövetkezett az, amiről már korábban pletykáltak, és az Origo is beszámolt róla, vagyis az olasz édességipari óriás, a Ferrero felvásárolta a Nestlé egyik üzletágát.

    A Ferrero a Nestlé amerikai részlegét 2,8 milliárd dollárért vette meg.

    A Nestlé közleménye szerint ezzel olyan márkák kerültek a riválisához, mint a Crunch, a Nerds, a Runts, a Baby Ruht és a Butterfinger.

    A Ferrero már eddig is olyan népszerű márkák tulajdonosa volt, mint a Nutella, a Tic Tac vagy a Ferrero Rocher, de az felvásárlással az Egyesült Államok harmadik legnagyobb édességipari vállalkozása lett – írja a BBC.

    Az üzletet várhatóan márciusban véglegesítik.

    A Ferrerónak nem ez az első fontos tranzakciója, amely az USA felé irányul, még decemberben vették meg a Ferrara Candyt. Azzal az üzlettel már 4,8 százalék volt a piaci részesedésük, most ez tovább növekedhet újabb 3 százalékponttal.

    [​IMG]
    Ferrero RocherForrás: Bloomberg / Getty Images

    Az észak-amerikai piac azért fontos, mert ez a világ legnagyobb piaca a szektorban, az Ibis World becslése szerint 8 milliárd dollárnyi forgalmat bonyolítanak itt le.

    A Nestlé eddig az amerikai piac 3 százalékáért felelt, a Mars, a Hershey és a Lindt is előttük volt.

    Az üzlettől azt várja a Ferrero, hogy a lassuló eladások újra felpörögnek, míg a Nestlé más területekre koncentrálna.

    Az üzlet nem jelenti azt, hogy a Nestlé teljesen eltűnik az amerikai piacról, hiszen

    • állateledeleket,
    • ásványvizet,
    • kávét,
    • fagyasztott ételeket és
    • bébiételeket

    továbbra is árusítanak az országban.

    [​IMG]
    A Nestlé Hungária Kft. szerencsi üzemeForrás: MTI/Vajda János

    Iparági szakértők szerint az üzlet része a Nestlé arculatváltásának, amellyel az egészségesebb termékekre fókuszálnak. A svájci vállalat tavaly például olyan cégeket vásárolt fel, amelyek vegetáriánus ételeket, vitaminokat vagy épp felsőkategóriás kávékat forgalmaztak.

    Ennek népiképp ellentmond, hogy a Nestlé tavaly nyitotta meg első gyárát Japánban, ahol a vállalat legnépszerűbb termékét, a KitKatot gyártják.

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...