Gazdaság Orvost ajánlások alapján, illetve az internetet böngészve keresünk

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Mézga hozta létre. Ekkor: 2017. július 30..

  1. Mézga / nem lopott :D

    Csatlakozott:
    2016. május 10.
    Hozzászólások:
    16,667
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    A megkérdezett magánorvosok 90%-a a magán egészségügyi szektor fejlődéséről és kiélezett piaci versengésről számolt be, amelyben egyre nagyobb szerepe van az online jelenlétnek, illetve a marketingmunkának – derül ki a Praxis Akadémia legfrissebb kutatásából. A legtöbb információt az internetről szerezzük betegségekről és szakorvosokról, és weblapok, illetve ajánlások alapján döntjük el, végül kit keresünk fel egészségügyi panaszainkkal.


    Míg korábban a legtöbb pácienst a fogorvosok és a nőgyógyászok fogadtak, ma már kevés olyan magán egészségügyi szektor van, ahol ne lenne érzékelhető a hangsúlyok eltolódása – a friss kutatás 200 privát egészségügyi vállalkozás véleményét összegezte.

    [​IMG]

    Illusztráció

    Forrás: pixabay.com

    A megkérdezettek többsége legalább 10 éve visz magánpraxist és itt átlagosan havonta maximum 50 pácienst lát el. 90%-uk szerint az elmúlt egy évben tovább nőtt a magánellátás szerepe, így elsősorban az új páciensek megszerzését tekintik elsődleges feladatnak (43%), a fejlődést továbbá a műszer- és eszközállomány fejlesztésében (34%), illetve a rendelő bővítésében (30%) látják. A verseny kiéleződését mutatja, hogy miközben egyre több a beteg, a megkérdezettek 13%-a arról számolt be, csökkent a hozzájuk forduló páciensek száma (65% növekedett, 21% nem változott). Mindezt indokolja a magánpraxisok növekvő száma.

    A páciensek megszerzésében és megtartásában a legfőbb eszköz ma már az internet és a különböző kommunikációs megoldások.

    A magánpraxisok egyharmada maga végzi a marketing és PR tevékenységeket, másik egyharmada munkatársát, vagy külső szakértőt bíz meg a feladattal, azonban még mindig akadnak, akik szerint ez a terület nem fontos. A statisztikák viszont azt mutatják – ami illeszkedik a nemzetközi tendenciákba is – hogy az internet átvette a hagyományos értékesítési csatornák szerepét. A Foglaljorvost.hu például – ami a pácienseknek ingyenes –, évente 70 ezer egészségügyi panasszal küzdőnek, illetve orvosnak segít egymásra találni, a foglalások száma pedig tavalyhoz képest 60%-kal növekedett.

    Orvost ajánlások alapján, illetve az internetet böngészve keresünk. Míg az Egyesült Államokban a páciensek 53%-a fordul az internethez információgyűjtés miatt egészségügyi panasz esetén, Magyarországon 60%, kisgyermekes anyák esetében ez az arány 73%. A kutatásból kiderült, hogy a magánpraxisok egyre nagyobb figyelmet fordítanak a weboldal létére, csakhogy nem mindenki tudja ezt megvalósítani szakértelem és sajtókapcsolatok hiányában.

    KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...