Míg a Microsoft érthető okokból biztosít némi kompatibilitást a konzolok és a számítógépek között, a Sonyról ezt nem igazán lehet elmondani. Persze ez nem is csoda, hiszen ott a Windows a PC-ken, és ugyanattól a cégtől ott az Xbox, tehát teljesen érthető, hogy a Microsoft sokat dolgozik azon, hogy például közösen tudjanak játszani a két platform használói, vagy például a PC-sek is használhassák az Xbox kontrollert. A Sonynak nincs PC-s operációs rendszere, szóval eddig nem is igazán kellett keresztplatformos megoldásokban gondolkoznia a PlayStation és a PC között. Viszont a cég egyik fejese egy olyan információt hintett el, hogy a PlayStation VR-rel kivételt tesznek, mert az eszköz támogatni fogja a PC-s platformot is, ami érthető lépésnek tűnik, ha üzleti oldalról vizsgáljuk. A Sony Computer Entertainment alelnöke, Masayasu Ito azt mondta, hogy van potenciál a PlayStation VR és PC kompatibilitásban, de jelenleg még arra koncentrálna, hogy legyen kellő mennyiségű játék, ami támogatja a virtuális valóságot nyújtó kütyüt, és nem arra fordítják az erőforrásokat, hogy a PC-s támogatást csiszolgassák. Nem tudni tehát, hogy mikorra várható a PC-s PlayStation VR, de az biztos, hogy ismerve a Sony termékeit, az eladásokkal nem lesznek problémák. Érdemes lenne egyébként tudni, hogy az Oculus Rift és a HTC Vive mit szól a Sony húzásához, hiszen a PC-s támogatással az ő vitorlájukból is kifogná a szelet, bár értelemszerűen nem az összeset, de senki sem örül a konkurenciának, főleg egy olyan piacon, ami még csak most alakulgat. A Sony mindenesetre ügyesen lavírozhat egy ilyen lépéssel, mert akár az is elképzelhető, hogy valaki egy PlayStation VR szemüveget vesz a PC-jéhez, aztán “gombhoz a kabátot” felkiáltással kitalálhatja, hogy hoppá, tulajdonképpen most már vesz egy PlayStation konzolt is.