Rendben, a Nokia visszahozta közénk a 3310-est. Ezzel sikerült legalább részben visszamenekülnünk egy olyan varázslatos korba, amikor nem volt folyamatosan válságban a gazdaság, mindenki nyugodtan öltözködött hülyén, és rossz viccnek tűnt az, hogy “Trump elnök úr”. A kilencvenes évekről beszélek, az emberi civilizáció eddigi csúcspontjáról. Buffalo cipő? Budmil táska? Hawks dzseki? Mi lehet ennél kilencvenes évekebb? Mindjárt mondom. Ne álljunk már meg az időutazásban a 3310-esnél, itt az ideje álmodni egy valóban hatalmasat, és visszahozni a csodálatos kilencvenes évek legmenőbb jelenségét: Az operátorlogót. Hogy mit? Amúgy nyilván mindenki emlékszik rá, csak nem tudta, hogy így hívják. Az operátorlogó az a kis képecske volt, amit a régi Nokia telefonok képernyőjén az akkumulátor töltöttsége és a térerő csíkjai között láthattunk. Alephelyzetben itt a szolgáltató neve jelent meg, de a Nokia kitalált egy ügyes trükköt, amellyel párbites képeket tölthetünk fel a telefonra. Mutatom: Ezt elsősorban azért találták ki, hogy a szolgáltatók brandelhessék a készülékeket, de a jelenség ennél sokkal tovább ment. Az operátorlogó az emberi személyiség digitális kivetülése lett. Durvábban, mint egy erősebben megfogalmazott “magamról” leírás az iWiW-en, vagy az, hogy valaki az “élet iskolájába” járt, ahol “Isten a tanár”. És a tetoválásokkal ellentétben az operátorlogót pillanatok alatt le lehetett cserélni, ha épp úgy éreztük, hogy a személyiségünknek másfajta kivetülést szeretnénk találni. Operátorlogókra már vadászni kell a neten, de a Geocities-en, az internet járási levéltárjában még pont volt egy oldal, ahol találtam párat. Oké, a 007-es (14-es példány) igazi klasszikus, ami elengedhetetlen része volt minden feltörekvő fiatal telefonjának, de azért én egy Quake-logót (19-es példány) is beleégetnék a telefonom kijelzőjébe. És atlantista szimpátiám kifejezésére tökéletesen alkalmas lenne az amerikai zászló és a sas is (20-as példány). De ha nem akarunk itt megállni, és szeretnénk megmutatni, hogy nem csak ruházatunkban, de telefonkijelzőnkön is rendkívül fontos nekünk a minőségi, jónevű darabok szeretete, felpattinthatunk egy NO FEAR (55) feliratot, vagy egy visszafogottan elegáns, de mégis mutatós Armani-logót (61). Azért persze az igazi királyság (tutkóság?) mégiscsak a Westel 900 felirat lenne a legújabb Iphone képernyőjének közepén. Mondom én, régen minden jobb volt, de a legjobb azért…hagyjuk, minden jobb volt. Adjátok vissza nekünk az operátorlogókat!