A polgári légiközlekedés forgalma évről évre dinamikusan nő. Mind több ember választja utazásának eszközéül a repülőgépeket. Gép van, utazó van, most már csak pilótákra van szükség. Belőlük viszont jó sokra. A légiközlekedés globális viszonylatban is fejlődik és erősödik. Az egyik legnagyobb repülőgépgyártónál azt is kiszámolták, hány pilótára lesz szükség ahhoz, hogy a légitársaságok lépést tarthassanak az utasszám emelkedésével - írja a Bloomberg. Ázsia a sláger Az egyik legnagyobb repülőgépgyártó, a Boeing kiszámolta, 2036-ig hány pilótára lesz szükség ahhoz, hogy a polgári légiközlekedés mostani fejlődése fenntartható legyen. Előrejelzésük alapján, az ázsiai térség fejlődése igényli majd a legtöbb új pilótát. Ázsiába kell majd az új pilóták közel feleForrás: AFP/Remko De Waal Várhatóan itt fog, illetve itt kell, hogy munkát kapjon az új pilóták 40 százaléka. A sorban második Észak-Amerika, itt az újak 18 százaléka fog teljesíteni, Európában pedig 17 százaléknyi. A Közel-Keletre 10 százalékot várnak, míg a világ többi részén 15 százalék fog dolgozni. S hogy mennyi is a becsült létszám? Annyi, hogy naponta majdnem 90 pilótát kell kiképezni ahhoz, hogy 2036-ra teljesíthető legyen a kalkulált 637 ezres létszám. Viszonyításképpen: a statisztikák szerint, az USA-ban jelenleg nagyjából 600 ezer ember dolgozik pilótaként, elenyésző számú közöttük a nő. Több mint 600 ezer új pilóta kell szűk két évtized alattForrás: AFP/Bay Ismoyo Világviszonylatban a pilóták számát egymillióra teszik. A Boeingnél azt is elmondták, az egyes légitársaságok az elmúlt években összesen több száz milliárd dollár értékben rendeltek gépeket a vállalattól. Tapasztalt pilótából pedig egyre kevesebb akad, így az iparágnak, a gépek mellett, erre a területre is oda kell figyelnie. Let's block ads! (Why?) Forrás...