Gazdaság Rájött egy svájci óragyártó, miben van a nagy üzlet

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Mézga hozta létre. Ekkor: 2018. január 19..

  1. Mézga / nem lopott :D

    Csatlakozott:
    2016. május 10.
    Hozzászólások:
    16,667
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    Egy híres svájci óragyártó, az Audemars Piguet ráébredt arra, hogy szinte teljesen kimarad a használt órák piacából, akárcsak a többi gyártó. A cég vezérigazgatója a genfi óraszalonon tartott érzelmes beszédet, mert szerinte vissza kell szerezni a piacot azoktól, akik most hasznot húznak abból. A vállalat óráit korunk leghíresebb sportolói viselik.


    A „svájci óra” kifejezés garancia a felső kategóriás minőségre. A leghíresebb márkákat mindenki ismeri, azonban van egy szegmens, amitől a gyártók eddig ódzkodtak.

    A használt órák piaca eddig az aukciós házak és az internetes webáruházak kiváltsága volt, azonban az Audemars Piguet úgy döntött, hogy nyit egy boltot a használt óráknak is.

    A márkának olyan híres sportolók a nagykövetei, mint

    Lionel Messi, LeBron James, Novak Djokovic, de régebben Michael Schumacher is az Audemars Piguet óráit hordta.

    [​IMG]
    Az Audemars Piguet egyik órája egy svájci árverésen. A Royal Oak Lionel Messi limitált szériás (100 darab készült belőle), a 10-es sorszámú került kalapács aláForrás: AFP/Fabrice Coffrini

    Az üzletben azért is lát fantáziát a gyártó, mert így jobban nyomon követheti órái életútját, ráadásul új bevételi forrásra is szert tehet.

    A Bloomberg szerint a használt órák piaca 10-20-szor nagyobb, mint az új óráké, és a haszon jelentős részét az aukciós házak, független óraárusok és internetes oldalak (eBay, Amazon) fölözik le.

    Vissza kell foglaljuk ezt a piacot, mert jobban csinálnánk

    - mondta a vállalat igazgatója egy genfi órakiállításon.

    A svájci óravállalatok mostani profitja erősen elmarad a várakozásoktól. Az előző évben három százalék volt a növekedés, míg ez az érték tíz éve még két számjegyű volt. Ez többek között az okosórák elterjedése és a jó minőségű hamisítványok miatt alakult így.

    [​IMG]
    Audemars Piguet óraszerkezetForrás: AFP/Richard Juilliart

    Az Audemars Piguet, amely évente 40 ezer órát gyárt, reméli, hogy más márkák is csatlakoznak a kezdeményezéshez három éven belül. A svájci márka egyelőre egy üzletet nyit a genfi Kempinski Hotelben, de tervbe van véve egy japán és egy amerikai bolt is.

    A használtóra piaca más márkák számára is vonzó, iparági értesülések szerint az LVHM konzorcium szintén gondolkodik a lépésen. A vállalathoz tartozik a TAG Heuer, a Hublot és a Zenith is.

    [​IMG]
    Novak Djokovic is a márka nagyköveteForrás: AFP/2012 Getty Images/Larry Busacca

    Az igazgató szerint nem lenne szabad hagyni, hogy olyanoknál landoljon a profit, akiknek amúgy semmi köze az adott márkához. Elhangzott még a kiállításon, hogy az új és a használt órákat külön üzletekben árulnák, hiszen más vevőkör tartozik a két kategóriához.

    Érdemes megemlíteni, hogy az Amazonon a hitelesített és használt Audemars Piguet órák ára 2995 dollártól közel 200 ezer dollárig terjed, míg az új modellek 12-15 ezer dollárnál kezdődnek.

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...