Amerikában az emberek talán a szokottnál is hamarabb felkapják a fejüket, ha valami súrolja a rasszizmus határait. Most az egyik szépségápolási cégnek sikerült még jobban felpaprikázni a közvéleményt. A Dove valószínűleg ott hibázott, hogy egyáltalán nem gondolta végig a számukra egyértelmű reklámot, amelynek azonban mögöttes üzenete sokakat bántott, hiszen termékük reklámja azt sugallja, hogy a feketék kifehéredhetnek a tusfürdőjüktől. A reklámban egy fekete nő szerepel, aki mellett a Dove egyik terméke látható, majd a következő pillanatban a nő fehérré változik. Természetesen a cég üzenete nem az volt, hogy jobb fehérnek lenni, mint feketének, hiszen másodpercekkel később a fehér nőből ázsiai lett. Az üzenet lényege az volt, hogy a Dove terméke minden típusú bőrnél használható, legyen az ügyfél fehér, ázsiai vagy afroamerikai. Mára az amerikaiak érzékenysége olyan pontra jutott, hogy az ilyen típusú reklámok teljesen célt tévesztenek, mert a társadalom egy jelentős része egyre könnyebben megbántódik a hasonló dolgokon. Sokan tüntetnek a rendőri brutalitás ellen Forrás: AFP/Kena Betancur Idén már volt egy hasonlóan félresikerült reklám, akkor a Pepsi hibázott. A Kendall Jenner által jegyzett reklámban békés tüntetők kerülnek szembe a nem túl barátságos rendőrökkel. Amikor Kendall átnyújt egy doboz Pepsit a menet útját elálló rendfenntartóknak, hirtelen minden megváltozik és ők is a tüntetők és a béke mellé állnak. Ez a reklám egyébként a rendőröknél is kiverte a biztosítékot, mert míg a tüntetők sokszínű, multikulturális közeget alkottak, addig a rendőrök kizárólag fehérek voltak. Az erősen politikai hangvételű üdítőreklám nem volt hosszú életű, gyorsan levették, majd a Pepsi és Kendall is elnézést kért. A Dove ezúttal a twitteren kért bocsánatot a kilenc másodperces reklám miatt. Nem ez volt az első eset a vállalat történetében, hogy magukra haragították az afroamerikai közösséget. 2011-ben egy hasonló fotó miatt kerültek célkeresztbe. A reklám ugyan nem volt hosszú, de azoknak akik akarták, így is sikerült kiszedniük a számukra fontos két harmadot, amikor is a fekete nő fehérre változik, a reklám utolsó néhány másodperce viszont úgy tűnik már nem számított. Let's block ads! (Why?) Forrás...