A leggyakrabban a telefonszámukat hamisítják meg a netezők. Nem maradtak következmények nélkül az elmúlt évek adatszivárgásai, telemarketinges zaklatásai. Az RSA biztonsági cég felmérése során a megkérdezett felnőttek 41 százaléka vallotta be, hogy legalább egyszer szándékosan hamis adatokat adott meg a webszolgáltatásokra való feliratkozáskor. Nem meglepő módon 55 százalékuk elkerülné a személyes információk átadását az olyan cégeknek, amelyekről tudják, hogy értékesítik, vagy titokban helytelenül kezelik az adataikat. Forrás: PhotoAlto/Gabriel Sanchez További érdekesség, hogy a netezők 78 százaléka szerint a webszolgáltatások felhasználói adatok kezelésével kapcsolatos praktikái érdemi hatással vannak a vásárlási döntéseikre. Ezenfelül 69 százalék hajlandó lenne bojkottálni az olyan cégeket, amelyek több esetben sem voltak képesek vagy hajlandóak minden észszerű lépést megtenni az adataik védelme érdekében. A megkérdezettek bő 70 százaléka nyilatkozott úgy, hogy jobban tisztában van az internetes adatlopás által jelentett veszélyekkel, mint 5 évvel ezelőtt. A leggyakrabban meghamisított adatok: telefonszám (27%); születési dátum (17%); e-mail cím (16%); lakcím (15%); név (14%); életkor (14%). A fogyasztók leggyakoribb adatbiztonsági félelmei: pénzlopás (74%); identitáslopás (70%); kínos vagy érzékeny információk nyilvánosságra kerülése (45%); privát képekkel vagy üzenetekkel való zsarolás (36%). A kutatás során az RSA bő 7500 felnőtt fogyasztót szondázott meg, helyileg Franciaországban, Németországban, Olaszországban, az Egyesült Királyságban, továbbá az Egyesült Államokban. TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide! Let's block ads! (Why?) Forrás...