A kettes (1950-1972) és hármas (1970-1990) metróvonalak építésekor összesen csaknem harminc kilométernyi alagút került Budapest alá, melyek harmincegy állomást foglalnak magukba. Építésükről azonban a legtöbben semmit sem tudnak, így most ezzel a két tucat fotóval betekintést nyerhetünk a munkálatokba. Megkezdődik a budapesti metró építése a Szent István téri szállítóakna süllyesztésével, 1950. szeptember Az alagút építése a Stadionoknál, 1950 Kossuth Lajos tér, háttérben a Kossuth híd, 1951 A munkások megkezdték a fúrópajzs összeszerelését a Blaha Lujza tér közelében, 1952 Rákóczi út 66., a Keleti pályaudvar és a Blaha Lujza téri metróállomások közt, 1952 Deák Ferenc tér, 1952 Deák Ferenc tér, 1955 Épül az Astoria állomás Astoria, az előtérben az aluljáró építésénél felhasznált Zagyva híd, 1963 Blaha Lujza tér, 1965 Alagútépítés a kettes metró mai vonalán Anyagszállítás a Stadionok és a Keleti pályaudvar közötti alagútban, 1967 A Fehér úti (Örs vezér tere) állomás építése, 1967 Az állomási mozgólépcsők elemei megérkeznek a Fehér úti járműtelepre, 1967 A Népstadion állomás felszíni csarnoka – 1968-ban lebontották Bányászati módszerrel épült alagút a Széll Kálmán tér és a Déli pályaudvar közt, 1969 körül Az aluljáró építése a Corvin negyednél, 1970 Kálvin tér, 1975 Ideiglenes kocsiszín a Nagyvárad téren – A hármas metró első szakaszának átadásakor (Deák Ferenc tér – Nagyvárad tér, 1976) itt vizsgálták és javították a motorkocsikat