Ritkán látott felvételek a második és harmadik magyar metróvonal építéséről

A témát ebben részben 'Hírek!' david9696 hozta létre. Ekkor: 2015. november 19..

  1. david9696 / Moderator Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2014. július 12.
    Hozzászólások:
    14,621
    Kapott lájkok:
    284
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    A kettes (1950-1972) és hármas (1970-1990) metróvonalak építésekor összesen csaknem harminc kilométernyi alagút került Budapest alá, melyek harmincegy állomást foglalnak magukba. Építésükről azonban a legtöbben semmit sem tudnak, így most ezzel a két tucat fotóval betekintést nyerhetünk a munkálatokba.



    Megkezdődik a budapesti metró építése a Szent István téri szállítóakna süllyesztésével, 1950. szeptember
    [​IMG]

    Az alagút építése a Stadionoknál, 1950

    [​IMG]

    Kossuth Lajos tér, háttérben a Kossuth híd, 1951

    [​IMG]

    A munkások megkezdték a fúrópajzs összeszerelését a Blaha Lujza tér közelében, 1952
    [​IMG]

    Rákóczi út 66., a Keleti pályaudvar és a Blaha Lujza téri metróállomások közt, 1952
    [​IMG]

    Deák Ferenc tér, 1952
    [​IMG]

    Deák Ferenc tér, 1955
    [​IMG]

    [​IMG]

    Épül az Astoria állomás
    [​IMG]

    Astoria, az előtérben az aluljáró építésénél felhasznált Zagyva híd, 1963
    [​IMG]

    Blaha Lujza tér, 1965

    [​IMG]

    Alagútépítés a kettes metró mai vonalán
    [​IMG]

    [​IMG]

    Anyagszállítás a Stadionok és a Keleti pályaudvar közötti alagútban, 1967
    [​IMG]

    A Fehér úti (Örs vezér tere) állomás építése, 1967

    [​IMG]


    Az állomási mozgólépcsők elemei megérkeznek a Fehér úti járműtelepre, 1967
    [​IMG]


    A Népstadion állomás felszíni csarnoka – 1968-ban lebontották
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Bányászati módszerrel épült alagút a Széll Kálmán tér és a Déli pályaudvar közt, 1969 körül
    [​IMG]

    Az aluljáró építése a Corvin negyednél, 1970
    [​IMG]

    Kálvin tér, 1975

    [​IMG]

    Ideiglenes kocsiszín a Nagyvárad téren – A hármas metró első szakaszának átadásakor (Deák Ferenc tér – Nagyvárad tér, 1976) itt vizsgálták és javították a motorkocsikat
    [​IMG]