Sokadszor kezdett terjedni Facebookon egy olyan nyereményjáték(nak álcázott őrület), amelyet első látásra az Emirates légitársaság indított. Elég csak lájkolni az oldalt és megosztani a játékot meghirdető bejegyzést, és máris jön az ingyen repülőjegy, vagy bármi, ami épp felkelti az érdeklődést. Egyre több ilyen akció pörög a közösségi oldalon, de egyetlen gyors módszerrel ön is megtudhatja, valódi-e a nyerési lehetőség, vagy megint csak át akarják vágni a palánkon. Nézzük most az Emirates játékát. Az alábbi képen láthatjuk a megosztást, itt épp egy négy személyre szóló, 6 éjszakás utazást lehet nyerni bármilyen lokációra, ráadásul még 5000 dollár költőpénzt is ad a légitársaság. Jól hangzik? Naná. Nos, ha meglát egy ilyen megosztást az idővonalán, érthetően viszket az ujja az egérgombon, hogy ön is beszálljon a versenybe, de mielőtt így tenne, könyörögve kérjük, tegye a következőket. Először is, nézze meg, ki a játék elindítója. Esetünkben egy valódinak tűnő oldal, Emirates Air néven, bár fura, hogy a légitársaság áruszállítási részlegének logóját használják, de ez akár még fel se tűnhet. Viszont ön csak legyen továbbra is hitetlen Tamás, és kattintson rájuk egyet. A felbukkanó oldalon elsőre akár azt is láthatjuk, hogy teljesen “rendben van”, céglogó, képek… De ha semmi más nem tűnne fel, nézze meg a lájkolók / követők számát. Jelen esetben ez kevesebb, mint 35 ezer ember. No, most kell gondolkozni. Egy világszerte ismert légitársaság hivatalos oldalát csak ennyien követnének? Keressen csak rá az Emirates nevére a Facebook felső keresősávjában! Ugye? Máris láthatunk egy olyan találatot, amely “mindenek felett” áll, alatta meg kapásból több ahhoz hasonlót, mint ami minket is megpróbált behúzni a csúbe, ráadásul ezek mindegyike pár tízezres lájkolóbázissal rendelkezik. Ehelyett, ha rákattintunk a legfelül megjelenő, szimplán Emirates névvel szereplő oldalra, lássunk csodát: Több mint öt és félmillió lájkoló. Innentől tehát máris egyértelmű, hogy a játékot hirdető, megosztásokért és lájkokért kuncsorgó oldal csak egy a Facebookon naponta megjelenő csalások közül. De miért jó ez a csalóknak? A kérdés jó és jogos. Nézzük abból a szemszögből a dolgot, mi lenne akkor, ha ön tényleg megosztaná a játékot, valamint a játékszabálynak megfelelően az oldalt is lájkolná. Eltelne néhány hét, vagy néhány hónap, aztán egyszer csak azon venné észre magát, hogy az ön Facebook falán a Legjobb Pénisznövelő Szolgálat, esetleg a Zsírégető Szupertabletta Rt., vagy bármilyen hasonló oldal hirdeti magát, mégpedig nem kéretlenül, hanem azért, mert ön ezt bizony lájkolta. Akik ugyanis az Emirates (vagy bármilyen egyéb létező cég vagy márka) nevében ilyen ál-oldalakat hoznak létre, azért gyűjtik a lájkolókat, hogy utána az oldalt egy az egyben eladják másoknak, a lájkolók száma ugyanis vastagon pénzt ér. Az oldalt aztán átveszi a Legjobb Pénisznövelő Szolgálat, átírja a nevet és a kapcsolódó infókat, ön pedig gyanútlanul ott ragad a lájkolók között. Akarja ön ezt? Ugye, hogy nem. Szóval kérjük, mielőtt BÁRMILYEN hasonló nyereményjáték kérésére reménnyel teli szívvel kattintana egy embereset a megosztás és a lájk gombokra, tegye meg a fent vázolt néhány lépést. Legfeljebb kiderül, hogy kivételesen tényleg az ajánl fel nyereményt, akinek mondja magát. Mondjuk azt érdemes tudni, hogy a Facebook jelenlegi szabályzata szerint tilos nyereményekkel vagy egyéb hasonló módszerekkel lájkokat gyűjteni, szóval nagyjából ezercsilliárd az egyhez az esély arra, hogy csak a lájkjára vadásznak.