Salvo: Magányos Szerelmesek

A témát ebben részben 'Filmek Bemutatói' klarensz hozta létre. Ekkor: 2014. december 15..

  1. klarensz / Moderator Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2012. június 27.
    Hozzászólások:
    16,928
    Kapott lájkok:
    2,488
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    2014.05.08. (Salvo) Salvo Mancuso egy maffiózó szűkszavú, rideg testőre és bérgyilkosa. Meghiúsít egy támadást, amelyet főnöke ellen terveztek, majd megöli a támadás kiötlőjét, de közben rátalál annak védtelen, vak húgára, akiről gondoskodni kezd. A lány ettől kezdve óriási hatással lesz Salvóra, sorsuk összefonódik. A történet egy sematikus gengszterfilmet idéz, de a Salvót máris kikiáltották az olasz és európai filmtörténelem egy meghatározó alkotásává, amely új alapokra helyezi a művészfilm jelenkori felfogását.

    KRITIKA

    Szicíliai mese a magányos bérgyilkosról és a vak lányról.

    Villányi Dániel

    [​IMG]A rezzenéstelen tekintetű Salvo A szamuráj Jeff Costellójának, Az amerikai Jackjének, vagy épp Az irányítás határai névtelen főszereplőjének palermói rokona: magányos, szűkszavú bérgyilkos, szándékosan kiüresített, tartalmatlan élettel. A film elején egy bravúrosan fényképezett, hátborzongatóan valószerű jelenetben megmenti a főnökét egy merénylettől, majd levadássza a megbízót is. Ennek viszont tanúja lesz az áldozat vak húga, akit hősünk az ilyenkor szokásos eljárástól eltérve nem likvidál, hanem magával viszi és elrejti. A titok és az életében megjelenő TARTALOM pedig megváltoztatja Salvót, látszólag irracionális cselekedetekre sarkallva őt.
    A tavalyi cannes-i fesztiválon is díjazott, az elsőfilmes Fabio Grassadonia-Antonio Piazza páros rendezte Salvo – Magányos szerelmesek két jól elkülöníthető részre osztható. Az elsőben kiválóan működik a minimalista filmnyelve: gyakorlatilag nincsenek dialógusok, kiemelt a zörejek szerepe (már csak a lány vaksága miatt is), a kézikamerás jelenetek valós idejűek, nem egyszer egyetlen folyamatos snittben felvettek. Mégis tapintható a feszültség, és érdekel minket, mi történik ezekkel a figurákkal, akikről nem is tudunk még semmit. Aztán amikor már meg kéne tudnunk róluk valamit, főleg átéreznünk a belsejükben zajló változásokat, akkor a minimalizmus csapdává lesz: túl keveset képes megragadni a drámába forduló történetből — és a nézői érdeklődésből.

    [​IMG]

    110 perc, olasz-francia
    Salvo: Magányos szerelmesek « VOX.hu