Release Date: 2014. május 8. Genre: dráma, krimi Director: Antonio Piazza, Fabio Grassadonia Screenwriter: Antonio Piazza, Fabio Grassadonia Studio: Cirko Film Starring: Giuditta Perriera, Luigi Lo Cascio, Mario Pupella, Saleh Bakri, Sara Serraiocco 2014.05.08. (Salvo) Salvo Mancuso egy maffiózó szűkszavú, rideg testőre és bérgyilkosa. Meghiúsít egy támadást, amelyet főnöke ellen terveztek, majd megöli a támadás kiötlőjét, de közben rátalál annak védtelen, vak húgára, akiről gondoskodni kezd. A lány ettől kezdve óriási hatással lesz Salvóra, sorsuk összefonódik. A történet egy sematikus gengszterfilmet idéz, de a Salvót máris kikiáltották az olasz és európai filmtörténelem egy meghatározó alkotásává, amely új alapokra helyezi a művészfilm jelenkori felfogását. KRITIKA Szicíliai mese a magányos bérgyilkosról és a vak lányról. Villányi Dániel A rezzenéstelen tekintetű Salvo A szamuráj Jeff Costellójának, Az amerikai Jackjének, vagy épp Az irányítás határai névtelen főszereplőjének palermói rokona: magányos, szűkszavú bérgyilkos, szándékosan kiüresített, tartalmatlan élettel. A film elején egy bravúrosan fényképezett, hátborzongatóan valószerű jelenetben megmenti a főnökét egy merénylettől, majd levadássza a megbízót is. Ennek viszont tanúja lesz az áldozat vak húga, akit hősünk az ilyenkor szokásos eljárástól eltérve nem likvidál, hanem magával viszi és elrejti. A titok és az életében megjelenő TARTALOM pedig megváltoztatja Salvót, látszólag irracionális cselekedetekre sarkallva őt. A tavalyi cannes-i fesztiválon is díjazott, az elsőfilmes Fabio Grassadonia-Antonio Piazza páros rendezte Salvo – Magányos szerelmesek két jól elkülöníthető részre osztható. Az elsőben kiválóan működik a minimalista filmnyelve: gyakorlatilag nincsenek dialógusok, kiemelt a zörejek szerepe (már csak a lány vaksága miatt is), a kézikamerás jelenetek valós idejűek, nem egyszer egyetlen folyamatos snittben felvettek. Mégis tapintható a feszültség, és érdekel minket, mi történik ezekkel a figurákkal, akikről nem is tudunk még semmit. Aztán amikor már meg kéne tudnunk róluk valamit, főleg átéreznünk a belsejükben zajló változásokat, akkor a minimalizmus csapdává lesz: túl keveset képes megragadni a drámába forduló történetből — és a nézői érdeklődésből. 110 perc, olasz-francia Salvo: Magányos szerelmesek « VOX.hu