Gazdaság Snapchat: romokban a fiatalok kedvenc alkalmazása

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Mézga hozta létre. Ekkor: 2017. november 09..

  1. Mézga / nem lopott :D

    Csatlakozott:
    2016. május 10.
    Hozzászólások:
    16,667
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    A Snapchat újabb csalódást keltő negyedéven van túl, és minden fontosabb száma elmaradt a várttól. A cégnek komoly fejtörést okoz, hogy miként lehetne a felhasználókból pénzt csinálni. Persze nem csak ez a gond, hanem az is, hogy miként lehetne további felhasználókat szerezni. A negyedéves jelentés után a befektetők most fejvesztve menekülnek, beszakadt a részvények ára is.


    A Snapchat nyilvánosságra hozta a negyedéves jelentését, ám ez nem adott okot bizakodásra és örömködésre a befektetők körében. A harmadik negyedévben a bevétel a várt 239,9 millió dollár helyett mindössze 207,9 millió lett. Az aktív felhasználók számában is a Wall Street várakozása alatt teljesített a fiatalok kedvenc alkalmazása. A várt 181,8 millió felhasználó helyett csak 178 milliót sikerült naponta megmozgatni.

    [​IMG]

    Evan Spiegel, a Snapchat alapítója

    Forrás: Forbes

    A Snapchat eddig 443 millió dolláros veszteséget halmozott fel.

    Jó hír, hogy ugyan elmaradt a várttól, de legalább sikerült 4,5 millió új felhasználót szerezniük. A cég vezérigazgatója Evan Spiegel szerint mindezeknek az az oka, hogy a nyári hónapok nem voltak túl pörgősek, és hiába zárt jól a Snapchat a szeptembert, az augusztusi és a júliusi gyenge számok lehúzták a végeredményt.

    A Snapchat piaci részesedése közben folyamatosan olvad az Instagrammal szemben, főleg azután, hogy a képmegosztó oldal bevezette a Stories funkciót 2016-ban. Ugyanakkor több vállalat is jelezte, hogy a jobb helymeghatározásnak köszönhetően szívesebben reklámoznának a jövőben a Snapchaten, mert ott egyszerűbb célzott reklámokkal felkelteni a vásárlók érdeklődését.

    [​IMG]

    illusztráció

    Forrás: APA-PictureDesk/HELMUT FOHRINGER / APA / picturedesk.com/Helmut Fohringer

    Az alkalmazás főleg az amerikai tinédzserek körében népszerű és úgy tűnik, máshol nem igazán kaptak rá a képküldözgetésre. Komoly problémát okoz az is, hogy ez a korosztály nem piacképes, mert nincs saját bevétele.Spiegel elismerte, hogy a legutóbbi frissítésekkel valószínűleg túlbonyolították az alkalmazást, ezért sem kapnak rá sokan.

    A Los Angeles-i cég a jövőben úgy szeretné megváltoztatni az alkalmazás felületét, hogy az ne csak a tinik számára legyen vonzó, hanem kezdjék el használni a világ más tájain és az idősebb generáció körében is.

    [​IMG]

    illusztráció

    Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Rolf Vennenbernd

    A Snapchat részvényei márciusban még a 24 dollárt súrolták, a kedvezőtlen hírek hatására viszont a héten volt olyan nap, hogy már 13 dollárért sem kellettek.

    Spiegel elmondta azt is, hogy 2018-ban a vállalat számára létkérdés lesz új felhasználók szerzése. A problémák pedig szerinte minden cég életének velejárói. Az Instagram Storiest hozta példának, amelyet a megjelenését követő első 6 hónapban gyakorlatilag senki sem használt, viszont azóta az egyik legnépszerűbb funkció az oldalon.

    [​IMG]

    Spectacles szemüveg

    Forrás: Getty Images/Chesnot

    Sokak szerint a Snapchat ékes példája annak, hogy mi történik, amikor hozzá nem értőkhöz hirtelen ennyi pénz és ekkora felelőség kerül. Jól példázza ezt a piacra dobott Spectacles szemüveg, amellyel videót lehet készíteni. Eddig a Snapchat 40 millió dollárt bukott rajta és még Spiegel is bevallotta, hogy túlságosan belelovalták magukat az ötletbe és emiatt hoztak hibás üzleti döntést.

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...