Edward Snowden, az NSA egykori alkalmazottja szerint nem szerencsés dolog a nagy közösségi oldalra támaszkodni akkor, ha hírekről van szó, és egy nagy cégnek sem kellene akkora erővel bírnia, hogy hatással legyen a felhasználók gondolkodására. A napokban felmerült Facebook-kritikákra reagált Edward Snowden egy kaliforniai konferencián telepresence robotján keresztül. A kémbotrány kirobbantója óvatosan közelítette meg azt a felvetést, miszerint a közösségi oldal befolyásolhatta az amerikai elnökválasztás kimenetelét olyan módon, hogy az ott terjedő hamis hírek túl sok felhasználóhoz jutottak el, és azok befolyásolhatták őket a szavazásban. Snowden szerint nem lehet egyértelműen bizonyítani ezt a hatást, és részben a felhasználókat is felelősségre vonta. „Ha ez igaz volt, és valóban egy közösségi oldalon keresztül sikerült minket befolyásolni, akkor nagyon szomorú, hogy a szavazóinkat ilyen egyszerű megtéveszteni." Edward Snowden, bár Moszkvában él, rendszerint bejelentkezik élőben Forrás: AFP/Sander Koning Azonban nem csak a hamis híreket tartja problémának, sokkal nagyobb kihívást jelenthet a sokoldalú tájékoztatás szempontjából, hogy a Facebooknak gyakorlatilag nincsen vetélytársa. Nincsenek kilátásban alternatívák, a közösségi oldal már hatalmas előnyt szerzett elsőként. Elég csak a Google+ hanyatlását megnézni, ha arra keresünk példát, hogyan sikerült az, ha valaki a nagy kékhez hasonló szolgáltatással próbálkozott. A nagy szolgáltatásoknak pedig nagy felelősségük is van. „Ha egy nagy szolgáltatás rossz döntést hoz, mindannyian elszenvedjük. Nem kell ecsetelnem, hogy mennyire veszélyes dolog az, ha egyetlen cégnek akkora ereje van, hogy átalakíthatja a gondolkodásunkat"- mondta Snowden. Ezért úgy gondolja, szerencsésebb lenne egy olyan összevont nagy közösségi hálózat, ami mondjuk többféle Facebookhoz hasonló kisebb hálózatból állna össze, bár hogy ezt pontosan miként lehetne kivitelezni, azt nem taglalta. Zuckerberg tagadta Zuckerberg szerint viszont őrült feltevés az, hogy a hamis tartalmak ekkora hatást válthatnak ki, egy Facebook-bejegyzésében pedig hozzátette, a közösségi oldalon közzé tett tartalmak 99 százaléka hiteles, és csupán egy százalékuk hamis, hiteltelen információ. A Facebook a Google-lel együtt jelentette be pár napja, hogy olyan módon próbálja majd büntetni a hamis híreket terjesztő portálokat, hogy azokat kizárja a hirdetési rendszerükből. Így azok jelentős bevételtől esnek el, de még nincs olyan közvetlen megoldás, ami rögtön szűrné a kamuhíreket. KAPCSOLÓDÓ CIKKEK Let's block ads! (Why?) Forrás...