Mobillal leolvasható NFC chip kerülhet a bolti termékek csomagolásába. Az elmúlt évek nagy informatikai innovációi közül javarészt csak az érintés nélküli fizetés kezdett el terjedni a boltokban, maguk a megvásárolható áruk nem igazán profitáltak semmiből. Maximum QR-kódok kerültek a csomagolásukra, hogy a vásárlók könnyebben megtalálják a weblapjukat, már ha van türelmük a kódok beolvasásával piszmogni. Thinkstock Az egyetlen kivételt a szabály alól a pénztárak nélkül működtethető boltok jelentik: a vásárlók csak bemennek, leveszik a polcokról a szükséges termékeket, majd kisétálnak az üzletből. A tevékenységeiket egy képelemzéses elven működő számítógépes rendszer tartja számon, amely a boltból való távozásukkor megterheli a bankszámlájukat a vételi árral. Vagy legalábbis ez az elmélet, az Amazon első ilyen kísérleti boltjában szerzett korai vásárlói tapasztalatok alapján van még mit csiszolni a szisztéma működésén. Forrás: Mobiltarca.com Az NFC technológia fejlesztéséért felelős NFC Forum bejelentette, hogy az Active & Intelligent Packaging Industry Association (AIPIA) nevű szakmai szervezettel együttműködve szeretné felokosítani a boltok polcain lévő termékek csomagolását. Az ötlet az, hogy a vásárlók egyszerűen hozzáérinthetnék a termékek csomagolásához a mobiljukat vagy okosórájukat, mire annak a kijelzőjén releváns információk jelenhetnének meg az árukról. Természetesen manapság is rengeteg információ van a csomagoláson, az alapvető specifikációk, vagy éppen a gyártási idő mind megtalálhatóak rajtuk. Valójában az teszi érdekessé a technológiát, hogy apró szenzorok is kapcsolódhatnak az NFC lapkához. Ezek segítségével például megállapítható lehetne, hogy megfelelően tárolták-e a megvenni kívánt doboz tejet. Papíron hiába tűnik jónak a tej szavatossági ideje, mikor nem megfelelő tárolás esetén jóval a megadott dátum előtt megsavanyodhat. A szenzoroknak köszönhetően már a hűtőnél állva fény derülhetne a problémára, nem otthon érné kellemetlen meglepetés a fogyasztókat. Forrás: Phanie/VOISIN Az NFC Forum és az AIPIA szerint az NFC-s okoscsomagolás első körben valószínűleg csak a magasabb árfekvésű, vagy a nagyobb tételben árult termékeknél jelenhet meg, hiszen pénzbe kerül. A különleges áramkörök tömeggyártásának felskálázódásával csökken majd a darabonkénti ár, így folyamatosan nőhet az olyan termékek köre, amelyek esetén a gyártók megengedhetik az NFC-s csomagolás használatát. A felek reményei szerint az okoscsomagolást használó termékek száma évente két számjegyes százalékkal nőhet, a gyártóik pedig a technológia használatával csökkenthetik a költségeiket és az előállított hulladékmennyiséget, plusz ezekkel összefüggésben növelhetik a profitjukat. Nem világos, hogy mikor kerülhet piacra az első okoscsomagolást használó termék. TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide! A cikk megjelenését támogatta az MVM Edison program. Let's block ads! (Why?) Forrás...